کارگاه استراتژی جستجو و دستیابی به اطلاعات در اینترنت

 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، کارگاه " استراتژی جستجو و دستیابی به اطلاعات در اینترنت" توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار می شود و مصطفی انوشه، به تدریس خواهد پرداخت.

هدف از این کارگاه  آشنایی با انواع جستجو گرها، معرفی برترین جستجوگرها در زمینه های مختلف ، عملگرهای جستجو ، ابزارهای جستجو در اینترنت، استراتژی و فرآیند  یک جستجوی خوب، جستجوگرهای منابع علمی و مقالات، پیدا کردن فایلهای خاص مثل کتابها و ... ، اعتبار سنجی نتایج جستجو و معرفی نسل جدید جستجوگرها است.

علاقه مندان جهت شرکت در این کارگاه می توانند در دو جلسه متفاوت به تاریخ های 16 مرداد و 21 شهریور 1389 ثبت نام نمایند.

لازم به ذکر است ظرفیت هریک از این دوره ها 20 نفر است و هزینه آن 800,000 ریال می باشد.

ثبت نام در این دوره آموزشی به صورت الکترونیکی انجام می شود علاقه مندان برای شرکت در هریک از دوره ها، مبلغ مورد نظر را به شماره حساب سیبا 2172219001005 بانک ملی شعبه دانشگاه تهران کد 87 بنام درآمدهای اختصاصی پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران واریز نموده و شماره فیش پرداختی و مشخصات بانک را در محل خواسته شده وارد نمایند و یا در صورت داشتن مجوز، شماره ی آن را در فرم ثبت نام وارد نمایند.


شرکت کنندگان در این دوره از تسهیلاتی چون تخفیف شهریه دوره‌های دیگر، بهره‌مندی از یک دوره آموزشی به صورت رایگان برای دارندگان پنج گواهینامه دوره آموزشی از پژوهشگاه، استفاده از مدارک تمام متن الکترونیکی (شامل 10 مقاله فارسی، 5 مقاله انگلیسی و 5 کتاب الکترونیکی)، امکان استفاده از کتابهای موجود کتابخانه در محل پژوهشگاه، 10 درصد تخفیف انتشارات، بازدید از کتابخانه و ارائه گواهینامه مورد تایید دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری تهران برخوردار می‌شوند. اعضای انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران نیز از 20 درصد تخفیف ویژه برخوردار خواهند شد.

 

محل برگزاری کارگاه مذکور، پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی واقع در خیابان انقلاب، تقاطع فلسطین، شماره 1090 است.