واگذاری اينترنت پرسرعت همچنان در هاله ابهام

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از موبنا علی مطهری رییس کمیته مخابرات مجلس با بیان مطلب فوق و با اشاره به مذاکرات صورت گرفته بین شرکت مخابرات ایران و PAP ها اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی مشکل حل نشده و به نتایج مطلوبی دست نیافته ایم.

وی افزود: با برگزاری نشست ها و انجام مذاکرات کارهای خوبی صورت گرفته، ولی نتیجه بدست آمده با آنچه که مدنظر است ،فاصله دارد.

وی امکان واگذاری پورت های پرسرعت در بهترین شرایط به مردم را به عنوان یک نتیجه مطلوب در این راستا ارزیابی کرد و گفت: به دلیل اینکه چنین امکانی همچنان میسر نشده نمی توان اعلام کرد به نتیجه مطلوب در این زمینه دست یافته ایم.

به گفته وی برای حل و ساماندهی این مشکل در حوزه فناوری اطلاعات کشورمان باید برنامه ریزی هایی دقیق و کارشناسانه صورت گیرد و مواردی نظیر تعرفه ها ،سرعت و سهولت دسترسی به این فناوری اصلاح شود.
بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (PAP) باید طبق برنامه چهارم توسعه کشور تا پایان سال 88 بالغ بر یک میلیون و 250هزار پورت پرسرعت در کشور نصب کنند که این آمار در زمان حاضر تقریبا یک سوم این تعهد است.

شرکت های PAP عدم همکاری شرکت های مخابرات استانی برای تخصیص فضا و نیز گرانی پهنای باند اینترنت را از جمله دلایل ناموفقیت این پروژه عنوان می کنند