نظرسنجی موضوع همایش سالانه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران شاخه فارس

 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از وبلاگ انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران شاخه فارس، این انجمن از کلیه دانشجویان، اساتید و کتابداران محترم ساکن فارس درخواست کرده است تا نظرات خود را درباره دو موضوع پیشنهاد شده برای برگزاری همایش سالانه آن ارائه نمایند.

در متن این فراخوان آمده است:

به اطلاع کلیه دانشجویان، اساتید و کتابداران محترم ساکن فارس می رساند، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران شاخه فارس در حال برنامه ریزی جهت برگزاری همایش سالانه خود می باشد که هر ساله با یاد استاد فرزانه فرزین برگزار می گردد. دو موضوع زیر توسط انجمن برای همایش مذکور پیشنهاد شده است. انتخاب موضوعات با توجه به تازگی و کاربردی بودن آن ها در فضای فعلی کتابداری کشور بوده است. این موضوعات عبارتند از:

  1. بررسی مدیریت کتابخانه های دانشگاهی در عصر فن آوری اطلاعات و تغییر وظایف دانشگاه ها

با توجه به اینکه اکثر کتابخانه های دانشگاهی ما امروزه با چالش هایی مانند تغییر یافتن وظایف و خدمات دانشگاه های مادر، قرار گرفتن در حالت گذار از کتابخانه های سنتی به کتابخانه های الکترونیکی و دیجیتال، ورود انواع فن آوری ها و خدمات جدید و مدیریت نیروی انسانی در چنین فضایی روبرو هستند، توجه به جنبه های مختلف موضوع فوق به بحثی جدی و کاربردی تبدیل شده است.

  1. بررسی وضعیت آموزش کتابداری و اطلاع رسانی در کشور و تاثیر تغییراتی که به زودی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد

 این موضوع نیز چالش بزرگی است که همواره مورد توجه دانشجویان و اساتید رشته بوده است. سئوالات بسیاری در ذهنها وجود دارد که کاستی ها و نقات قوت واقعی در آموزش کتابداری و اطلاع رسانی در سطح کشور چیست و برای رفع کاستی ها چه باید کرد؟ آیا تغییراتی که مدت ها است در شرف ایجاد است، ثمر بخش خواهد بود؟ و آیا باید منتظر آینده ای روشن تر برای گروه های کتابداری مان باشیم؟

در ادامه این فراخوان آمده است: هر کدام از موضوعات فوق به گوشه ای از مسائل روز کتابداری می پردازد. انجمن امیدوار است، دوستان خوب کتابدار، اساتید و دانشجویان محترم با در نظر گرفتن مباحث کلی در دو حوزه مطرح شده، به یکی از موضوعات با ذکر دلیل رای دهند.

همچنین در صورتی که موضوع دیگری مدنظر هر کدام از دوستان می باشد با توضیحاتی مختصر برای بررسی به انجمن اعلام فرمایند. لازم است به ذکر است موضوعات پیشنهادی باید عام پسند، کاربردی و از مسایل روز رشته باشد.

انجمن شاخه فارس بی صبرانه منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات اعضای محترم و علاقه مندان می باشد. لطفا نظرات خود را به صورت کامنت و یا ایمیل با ما در میان بگذارید.

شایان ذکر است آخرین فرصت شرکت در این نظر سنجی نیمه اول مرداد ماه می باشد و علاقه مندان و اعضای محترم انجمن می توانند نظر خود را از طریق نشانی پست الکترونیکی lisa.fars@gmail.com و یا ارسال کامنت در وبلاگ انجمن اعلام نمایند.