زندگينامه‌ علمي دانشوران در مسير انتشار

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ايسنا، با اتمام كار ترجمه مقالات اين دانشنامه و ترجمه بيش از 90 درصد كتاب‌شناسي جلد پنجم‌ به زودي مجلد جديدي از اين دانشنامه سترگ 15 جلدي روانه بازار خواهد شد.

"زندگينامه علمي دانشوران"، ترجمه‌اي از كتاب Dictionary of Scientific Biography است كه شرح حال، آثار و نظريات علمي دانشمندان سراسر جهان در رشته‌هاي مختلف علمي نظير اخترشناسي،‌ پزشكي،‌ رياضيات و... را در برمي‌گيرد.

بهره‌گيري از نويسندگان صاحب‌نام تاريخ علم در نگارش مقالات و كتاب‌شناسي جامع از ويژگي‌هاي اين اثر ارزشمند به زبان انگليسي است.

به گفته مدير روابط عمومي اين بنياد، ‌ از ميان 514 مقاله جلد پنجم اين دانشنامه،‌ تاكنون بيش از 98 درصد مقالات تايپ و براي ويرايش علمي و ادبي در اختيار اساتيد، داوران و ويراستاران قرار گرفته كه در حدود 90 درصد اين مقالات براي انجام مراحل بعدي آماده شده است.

بنياد دانشنامه‌نگاري ايران ترجمه اين اثر عظيم را با كمك جمعي از مترجمان و زير نظر مرحوم احمد بيرشك با همكاري انتشارات علمي و فرهنگي آغاز كرد كه تاكنون در مقاطع مختلف ادامه يافته است.

با اهميت يافتن و توجه دوباره به ترجمه اين اثر در دوره مديريت جديد و تسريع روند آماده‌سازي و انتشار،‌ بنياد دانشنامه‌نگاري ايران موفق شده است كه چهار مجلد از اين اثر را منتشر و در اختيار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار دهد.

جلد‌هاي پنجم و ششم اين اثر نيز تا انتهاي سال جاري منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.