نمايشگاه بين‌المللي كتاب سوريه با حضور ايران آغاز به‌كار كرد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از فارس، بيست و ششمين نمايشگاه كتاب «دفتر بين‌المللي اسد» با حمايت نجاح العطار معاون رئيس جمهوري سوريه آغاز به كار كرد.


بنابر اين گزارش، در اين نمايشگاه كه تا 8 آگوست ادامه خواهد داشت، 219 ناشر مستقيما و 103 ناشر با ارسال نماينده و همچنين 67 موسسه دولتي عربي و غير عربي حضور دارند.


در اين نمايشگاه 12 كشور عربي از جمله سوريه، لبنان، اردن، مصر، امارات، عمان، كويت، عربستان، ليبي، تونس، مراكش و قطر و همچنين كشورهاي ايران، آمريكا، كره شمالي، روسيه، اسپانيا، ايتاليا، هند و تركيه حضور دارند.


علي العائدي مدير كل «دفتر بين‌المللي اسد» و مدير اين نمايشگاه به خبرگزاري رسمي سوريه سانا گفت: مهمان ويژه اين نمايشگاه امسال قطر است كه مكان ويژه‌اي به غرفه اين كشور براي معرفي توليدات فرهنگي قطر و دوحه به عنوان پايتخت فرهنگي جهان عرب اختصاص يافته است. همچنين سالن ويژه‌اي به دانشگاه‌هاي و انستيتو‌هاي عمومي و خصوصي سوريه تعلق گرفته تا در خلال آن دانشجو با فعاليت‌هاي فرهنگي و ادبي آشنا شود.


علي العائدي تاكيد كرد: در اين نمايشگاه همچنين گروه‌هاي هنري در سالني مخصوص كارهاي هنري خود را عرضه مي‌كنند.
بنابر اين گزارش نمايشگاه امسال كه در مساحت 36000 متر مربع بر پا شده داراي امكانات ويژه‌اي است كه از جمله آن ارائه تخفيف 20 درصدي و همچنين ايجاد پايگاهي اينترنتي است كه به مراجعه كنندگان كمك مي‌كند تا كتاب خود را به بهترين شكل ممكن پيدا كنند.