کد خبر: 43538
تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 فروردين 1400 - 15:05

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

دیدار نوروزی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با نمایندگان مجلس

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
در روزهای آغازین سال ۱۴۰۰ مدیرکل کتابخانه‎‌های عمومی استان کرمان با نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
دیدار نوروزی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با نمایندگان مجلس

به گزارش لیزنا، احمد وفائی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان در دیداری نوروزی با محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.  

در این دیدار محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب و کتابخوانی در ارتقا و بهبود مسائل فرهنگی جامعه، بیان کرد: با حمایت از طرح ها و برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی باید در جهت افزایش میزان مطالعه، کتابخوانی و ارتقا مسائل فرهنگی جامعه تلاش کرد.

در ادامه رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: توسعه فرهنگی و مقوله فرهنگ و کتابخوانی امر مهمی است و باید در مجلس شورای اسلامی از نهاد کتابخانه های عمومی حمایت شود.

محمد مهدی زاهدی، دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه، با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در جامعه گفت: از هر گونه حمایتی برای بخش فرهنگ و نهاد کتابخانه های عمومی در مجلس دریغ نخواهیم کرد.

احمد وفائی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص تبدیل کتابخانه های عمومی به پایگاه های فرهنگی و اجتماعی، خدمات فرهنگی متنوع کتابخانه های عمومی به صورت حضوری و غیرحضوری در بستر فضای مجازی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سال گذشته پرداخت و خواستار حمایت ویژه نمایندگان مجلس از طرح ها و برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی شد.