کد خبر: 43595
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 فروردين 1400 - 14:42

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

راه‌اندازی ۲ دستگاه کتابرسان سیار برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به روستاهای استان زنجان

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: تعداد کتابرسانان سیار استان زنجان به ۵ دستگاه افزایش خواهد یافت.
راه‌اندازی ۲ دستگاه کتابرسان سیار برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به روستاهای استان زنجان

به گزارش لیزنا، امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل از راه‌اندازی ۲ دستگاه کتابرسان سیار برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به روستاهای استان زنجان خبر داد و گفت: با مشارکت بانک ملت دو کتابرسان سیار به نام شهدای بانک ملت به کتابخانه‌های سیار استان اضافه شده و به زودی در شهرستان‌های ابهر و طارم شروع به کار خواهدکرد.

امیرعلی نیک‌بخش گفت: در حال حاضر سه کتابرسان در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان و خدابنده فعال است. دو کتابرسان سیار در شهرستان‌های ابهر و طارم طی ۲۰ روز آینده کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هر کتابرسان سیار به طور متوسط به ۱۰ روستا خدمت‌رسانی می‌کند، ادامه داد: فاصله زمانی حضور کتابرسان در هر روستا یک هفته است و مدت زمان حضور آن نیز دو روز است که اهالی روستا استفاده بیشتری از کتاب‌ها ببرند.

نیک‌بخش با اشاره به نیاز شهرستان زنجان به کتابرسان سیار، اضافه کرد: پیگیری برای افزایش کتابرسان سیار در سایر بخش‌های شهرستان در حال انجام است تا امکان بهره‌مندی روستاهای بیشتری فراهم شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح کتابرسان سیار با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و ایجاد علاقه‌مندی به مطالعه و آشنایی دانش‌آموزان با محیط کتابخانه اجرا می‌شود، اضافه کرد: در واقع کتابخانه سیار واسطه ارتباطی مناسبی به منظور اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کم‌جمعیت یا دورافتاده محسوب می‌شود که با یک دستگاه خودروی مجهز به کتاب و امکانات فرهنگی و هنری می‌توان امکانات فرهنگی متنوعی را به مخاطبان ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه کتابرسان سیار یکی از راه‌های توزیع عادلانه امکانات در مناطق کمتربرخوردار است، گفت: برخی از فعالیت‌های فرهنگی کتابرسانان سیار اجرای تئاتر، پخش فیلم، ساختن کاردستی و... است.

نیک بخش تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه ضیافت الهی هستیم و همه سعی می‌کنند کمک‌های مؤمنانه در این ماه انجام دهند، از هم‌استانی‌های عزیز درخواست داریم به هر نحوی که می‌توانند (احداث کتابخانه، خرید کتاب و ...) ما را در خدمت‌رسانی مخصوصاً در مناطق محروم کمک کنند.