نمايشگاه بين‌المللي كتاب اوكراين افتتاح شد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از فارس، كي‌يف پست اعلام کرد: اين نمايشگاه روز چهارشنبه هجدهم آگوست باحضور وزير فرهنگ، رئيس راديو و تلويزيون اوكراين و جمعي از شخصيت هاي مطرح سياسي و فرهنگي در كي يف افتتاح شد.
در اين مراسم شخصيت‌هاي مختلفي درباره ضرورت برگزاري اين نمايشگاه در اوكراين سخنراني كردند.
به گفته وزير فرهنگ اين كشور برگزاري چنين نمايشگاه هايي در آينده نزديك به معرفي هر چه بيشتر فرهنگ و ديدگاه‌هاي نخبگان اوكراين و همين طور به معرفي هر چه بهتري استعدادهاي اين كشور به مردمان سراسر جهان منجر مي‌شود.
از سويي دبير برگزاري اين نمايشگاه نيز در سخنانش به توسعه اين طرح در نمايشگاه هاي آينده اشاره كرد و گفت: دولت اوكراين برنامه‌هاي جديدي براي توسعه و گسترش اين نمايشگاه در سال‌هاي آينده دارد كه به زودي طرح اوليه آن را با مخاطبان اين نمايشگاه در ميان خواهيم گذاشت.
نمايشگاه بين‌المللي كتاب اوكراين امسال با حضور تعداد زيادي از ناشران داخلي و خارجي در پايتخت اين كشور كي يف برگزار مي‌شود.
امسال ناشران بسياري در حوزه هاي مختلف ادبي و غيرادبي از كشورهاي چين، كوبا، كره، بلغارستان و مجارستان در اين نمايشگاه حاضر شده‌اند.
نمايشگاه بين‌المللي كتاب اوكراين هجدهم آگوست سال جاري آغاز به كار كرد و تا روز بيست و يكم آگوست به كار خود ادامه مي‌دهد.
ناشران روسي امسال ميهمان افتخاري اين نمايشگاه هستند.
امسال اين نمايشگاه ميزبان بسياري از نويسندگان و مولفان روس و برخي از نويسندگان كشورهاي حاضر در ششمين دوره از اين نمايشگاه است.