کد خبر: 43727
تاریخ انتشار: شنبه, 25 ارديبهشت 1400 - 08:46

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

در مراسمی با حضور مسئولان سپاه الغدیر استان و مدیرکل کتابخانه‌های یزد؛

کتاب‌های کنگره بزرگداشت چهارهزار شهید یزد به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
در مراسمی با حضور مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و همچنین جانشین سپاه الغدیر یزد، کتاب‌های دومین کنگره سرداران و چهار هزار شهید یزد به کتابخانه‌های منتخب استان اهدا شد.
کتاب‌های کنگره بزرگداشت چهارهزار شهید یزد به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد

به گزارش لیزنا، آیین اهدای کتاب‌های منتشر شده در دومین کنگره سرداران و چهار هزار شهید استان یزد با حضور رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ سرهنگ منصور زارع، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد و سرهنگ علی نوری‌زاده، جانشین سپاه الغدیر استان صبح امروز در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافزار استان یزد گفت: در پایان سال گذشته و ابتدای سال جدید دو اتفاق مهم فرهنگی و تأثیرگذار در استان یزد رخ داد ک یکی افتتاح کتابخانه مرکزی یزد پس از 25 سال بلاتکلیفی و دیگری برگزاری دومین کنگره بزرگداشت سرداران و 4 هزار شهید استان بود که هردوی این برنامه‌ها منشأ آثار خیر در حوزه فرهنگ استان خواهد بود.

وی با قدردانی ویژه از دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای استان یزد تصریح کرد: یکی از اتفاقات ارزشمندی که در این کنگره رخ داد، تولید و انتشار کتاب‌هایی با محوریت سرداران شهید استان بود که مراسم حاضر نیز به منظور اهدای بخشی از این کتاب‌ها به کتابخانه‌های منتخب استان برگزار شده است.

دوست فاطمی‌ها در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در حال حاضر 15 باب کتابخانه در سطح استان به نام و یاد شهدا مزین و نامگذاری شده که عمدتاً نیز به صورت خیری و به همت خانواده معظم شهدا بنا شده است.

سرهنگ علی نوری‌زاده، جانشین سپاه الغدیر استان نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری مطلوب و باشکوه دومین کنگره شهدای استان یزد در ابتدای سال جاری، گفت: در کنار فعالیت پرحجم این کنگره، با تشکیل کمیته ویژه انتشارات تلاش شد بخشی از خاطرات شهدا، رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس در قالب کتاب به چاپ برسد و در دسترس عموم مردم قرارگیرد.

وی ادامه داد: در مراحل تولید و نشر این کتاب‌ها سعی شد تا کتب این دوره از کنگره با بهترین محتوا تهیه و به زیباترین شکل ممکن انتشار یابد که با کار شبانه‌روزی عزیزان کمیته انتشارات کنگره، این اتفاق رخ داد.

سرهنگ منصور زارع، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد نیز در این آیین با اشاره به اهدای 2 نسخه از تمامی کتاب‌های منتشر شده در جریان کنگره بزرگداشت شهدای استان به کتابخانه مرکزی و 10 کتابخانه منتخب استان یزد، تصریح کرد: در جلسات کمیته انتشارات کنگره شهدای استان، مقرر شده بود 40 عنوان کتاب با محوریت خاطرات شهدا، رزمندگان و ایثارگران استان تهیه و منتشر شود که با تلاش جهادی عزیزان، این امر محقق شد و تعداد کتاب‌های تهیه شده در مرحله نهایی به 60 عنوان نیز رسید که بخش زیادی از آنها چاپ شده و بقیه نیز در دست انتشار است.

زارع تصریح کرد: در روند تهیه کتاب‌های کنگره سعی شد از کارهای تکراری و سنتی پرهیز شود که در این راستا، از نویسندگان برجسته و خوش‌قلم استان بهره گرفته شد تا خروجی کار به لحاظ محتوایی در سطح عالی باشد.

وی افزود: در بخش کتاب‌سازی، طراحی و انتشار نیز به جذابیت ظاهری کتاب‌ها توجه ویژه شد که در دیدار مسئولان استان با رهبر معظم انقلاب که در اواخر سال گذشته برگزار شد، معظم‌له سطح کتاب‌های منتشر شده را مطلوب و الگوی مناسبی برای سایر استان‌ها دانستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: یکی از وظایف ذاتی بنیاد، ثبت آثار و خاطرات شهدا و یادگاران دفاع مقدس است که این امر همه‌ساله در قالب جمع‌آوری خاطرات شهدا و ایثارگران و خانواده عزیز آنان و چاپ کتاب‌هایی در این زمینه، صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: وظیفه خود می‌دانیم بخشی از کتاب‌هایی که همه‌ساله توسط بنیاد منتشر می‌شود را به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنیم تا مورداستفاده بیشتر عموم مردم قرار گیرد.

گفتنی است، در حاشیه آیین اهدای کتاب‌های دومین کنکره سرداران و چهار هزار شهید استان یزد، حاضران از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی یزد نیز دیدن کردند.