شبکه اجتماعی فيس بوك به پشتيباني از اينترنت اكسپلورر 6 پایان می دهد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایسنا، تصميم فيس بوك كه جديدترين اقدام براي كنار گذاشتن مرورگر تاريخ گذشته‌اي است كه حاضر نيست به حياتش پايان دهد نشان دهنده ضرورت مدنظر قرار دادن ارتقا از اينترنت اكسپلورر 6 براي سازمانها است.

بر اساس پست ارسال شده در وبلاگ فيس بوك، اين سايت تصميم گرفته بهبودهاي سريعي صورت داده و بهترين تجربه چت ممكن را فراهم كند كه به اين معني است كه ديگر از مرورگرهاي اينترنت اكسپلورر 6 پشتيباني نخواهد كرد.

اينترنت اكسپلورر 8 حدود 18 ماه قبل منتشر شد و در زمينه سهم بازار به عنوان مرورگر شماره يك شناخته شده است و علاوه بر برتري، نرخ رشد آن نيز از مرورگرهاي رقيب پيشي گرفته اما متاسفانه اينترنت اكسپلورر 6 همچنان مرورگر شماره دو باقي مانده اگرچه سهمش رو به كاهش يافتن است.

بسياري از شركت‌ها تاكنون پشتيباني از مرورگرهاي قديمي مانند اينترنت اكسپلورر 6 و مرورگرهايي كه توسط سازندگانشان پشتيباني نمي‌شوند را متوقف كرده‌اند. خود مايكروسافت نيز براي تشويق كاربران به رها كردن مرورگر قديمي اش دست به تبليغات زده است.

بر اساس آمار StatCounter، نسخه شش اينترنت اكسپلورر 18 درصد از سهم بازار مرورگرها را در اختيار دارد. يكي از دلايل ادامه استفاده از اينترنت اكسپلورر 6 وجود آن در ويندوز اكس پي است كه هم‌چنان مورد استفاده گسترده است.

مرورگر اينترنت اكسپلورر 6 در سال 2001 طراحي و با ويندوز اکس‌پي عرضه شد و گسترده‌ترين مرورگر وب مورد استفاده است که استفاده از آن در زمان اوجش در سال‌هاي 2002 و 2003 به 80 درصد رسيد.