تردد اعضای کتابخانه ملی از مهرماه فقط با کارتهای هوشمند امکان پذیر است

 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، این سازمان در راستاي تحقق يكپارچه سازي، نظم دهي و سهولت بخشي به تردد اعضاي خود اقدام به صدور كارت عضويت هوشمند براي تمامي اعضا كرده است.

اعضای کتابخانه مي توانند از تاريخ 1/6/89 به همراه كارت قبلي و مدارك مورد نياز به اداره عضويت و مركز صدور كارت در كتابخانه ملي مراجعه و نسبت به تعويض و تمديد كارتهاي قبلي و تبديل آن به كارت هوشمند اقدام نمايند.

در اطلاعیه کتابخانه ملی آمده است:

ضروری است افراد، پیش از مراجعه به كتابخانه ملي براي آگاهي يافتن از برخي اطلاعات مورد نياز در خصوص امور عضويت نظير مدارك و نحوه احراز سطوح دسترسي ،هزينه ها و... كه اخيرا با اندكي تغييرات مصوب و اجرايي شده است توضيحات لازم را از قسمت " شرايط عضويت " مندرج در سايت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به نشانی http://www.nlai.ir مطالعه نمایند.

از آنجا كه تجهيزات و سيستم كنترل تردد به صورت هوشمند در مقابل همه دربهاي ورودي و خروجي سازمان اسناد و كتابخانه ملي نصب گرديده است، كارت هاي قبلي از تاريخ 1/7/89 بدون اعتبار خواهد بود و تردد همه اعضا از اين تاريخ تنها با دراختيارداشتن كارت هوشمند امكانپذير مي باشد.

همچنین از تاريخ 1/6/89 تا 1/7/89 اداره عضويت و مركز صدور كارت همه روزه از ساعت 9 تا 17 آماده ارائه خدمت رساني به مراجعين است.

گفتنی است، اعضاي فعلي مي توانند با مدارك كافي و بدون نياز به تكميل فرم الكترونيك عضويت براي دريافت كارت هوشمند مراجعه نمايند. بديهي است در اين مدت كساني كه براي اولين بار اقدام به درخواست عضويت نموده و فرم الكترونيكي را تكميل و ارسال كرده اند لازم است در تاريخي كه سامانه الكترونيكي براي آنان تعيين نموده با مدارك لازم حضور يافته و پس از انجام مراحل پاياني عضويت، كارت خود را دريافت كنند.