كيفيت خدمات شبكه‌ي اينترنت پرسرعت بي‌سيم كشور بررسی می شود

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایسنا، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اظهار كرد: بر اساس مصوبات كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، پروانه ارائه خدمات وايمكس در سال 88 پس از طي مراحل قانوني به پنج شركت متقاضي واگذار شد و 3 شركت پس از ايجاد شبكه و تامين نيازمندي‌هاي اوليه مندرج در پروانه از جمله تامين پوشش 80 درصدي در مراكز استان‌هاي محل فعاليت به ارائه سرويس اقدام كردند و اين سازمان نيز بر اساس قواعد رگولاتوري گام به گام بر اجراي صحيح تعهدات آن‌ها نظارت داشته و مقررات مرتبط با هر مرحله را اعمال كرده است.

رضواني گفت: در حال حاضر اين سه اپراتور فعال در شهر تهران با نصب و راه‌اندازي حدود 360 ايستگاه (BTS) پوشش لازم را با استعداد حدود 54 هزار مشترك تامين و در حال افزايش ظرفيت نيز هستند.

وي اظهار كرد: بي‌شك شبكه وايمكس كشور يكي از بزرگ‌ترين شبكه‌هاي وايمكس خاورميانه است و طبيعتاً در ابتداي امر نيز با مشكلاتي روبه‌روست كه از جمله آن‌ها مي‌توان به عدم آشنايي و آگاهي مشتركان و بهره‌برداران از سرويس مذكور، كاستي‌ها و نواقص مرتبط با اپراتورها، كمبود فضاهاي زيرساختي به منظور نصب آنتن‌هاي BTS و افزايش ظرفيت و... اشاره كرد كه برهمگان نيز واضح و مبرهن است.

وي گفت: اما علي‌رغم كاستي‌ها و نواقص مورد اشاره ذكر اين نكته ضروري است كه تعداد شكاياتي كه توسط سازمان در اين حوزه دريافت شده است، انگشت شمار است و اين سازمان ضمن بررسي اين موارد، در راستاي اهداف خود با رعايت اصول رقابت، شفافيت، عدالت، انصاف، صراحت و اخلاق مداري و با تفكر استقرار ادبيات، فرهنگ و قواعد رگولاتوري در حال انجام وظايف نظارتي خود در قالب بازديدهاي دوره‌اي از امكانات، تجهيزات و سايت‌هاي اپراتورها و هم‌چنين انجام تست‌هاي ميداني دوره‌اي مختلف به منظور بررسي و اندازه‌گيري كيفيت شبكه آن‌ها است. در اين راستا جلسات متعددي نيز با دارندگان پروانه در جهت رفع معايب و كاستي‌هاي موجود برگزار كرده است. اين جلسات كماكان نيز برگزار مي‌شود.