اعلام فهرست نهایی جایزه من بوکر 2010

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر  پیش از این هیئت داوران از میان 138 اثر 13 کتاب را به عنوان فهرست اولیه اعلام کرده بود که از میان آنها 6 کتاب به دور نهایی راه یافته‌اند.

"طوطی و اولیور در آمریکا" از پیتر کری، "اتاق " نوشته اما دونو ، "در اتاق ناشناس" اثر دامون گالگوت، "پرسش فینکلر" از هاوارد جاکوبسن، "آواز طولانی" نوشته آندره لوی و "سی" از تام مک‌کارتی در این فهرست قرار دارند.

کتابهای "خیانت" نوشته هلین دانمور، "هزار پاییز جاکوب د زوئت" از دیوید میچل، "فوریه" از لیزا مور، "اسکیپی می‌میرد" از پاول موری، "تجاوز" نوشته روز تریمین، "سیلی" از کریستوس تیسولکاس و "ستارگان در آسمان صاف" اثر آلن وارنر در فهرست اولیه جایزه من‌بوکر قرار داشتند که از ادامه رقابت بازماندند.

برنده نهایی این جایزه در 12 اکتبر (20 مهرماه) در ضیافت شامی که در عمارت شهرداری لندن برگزار می‌شود از سوی هیئت داوران اعلام خواهد شد.

جایزه من بوکر از سال 1969 برگزار می‌شود و شرایط شرکت در آن این است که انتشارکتاب در بریتانیا و توسط فردی مقیم  این کشور یا یک کشور مشترک المنافع با بریتانیا (ایرلند و زیمباوه) ، به زبان انگلیسی نوشته شده باشد.