نمايشگاه «بوي ماه مهر» مانع ورود كتاب‌هاي غيرتخصصي به دایره نشر کتابهای آموزشی می شود

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ستادخبري نخستين نمايشگاه كتاب ونوشت افزار (بوي ماه مهر)، سيداحمدرضا دستغيب، رئيس كميته فرهنگ مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايشگاه بوي ماه مهر فرصت مناسبي براي جلوگيري از ورود كتاب‌هاي غيرتخصصي و غيرحرفه‌اي به دايره نشر كتابهاي آموزشي است و وزارت آموزش و پرورش مي‌تواند از اين نمايشگاه و دستاوردهاي آن براي تدوين و تاليف كتاب‌ها بهره ببرد.

رئيس كميته فرهنگ مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: خوب است كه در نمايشگاه‌هاي تخصصي فقط بحث نمايش و فروش حاكم نباشد و از نتايج بحث و نشست‌هاي جانبي اين نمايشگاه‌ها براي بهبود كيفيت كتابهاي آموزشي استفاده شود؛ تجزيه و تحليل محتواي اين كتاب‌ها، رعايت نكات اخلاقي و تربيتي از جمله موضوعاتي است كه جا دارد در اين نمايشگاه به آن پرداخته شود.

وی افزود: خلاقيت و ابتكار مهم‌ترين مسأله‌اي است كه در برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي بايد در نظر گرفته شود، به اين ترتيب نمايشگاه جامعيت و قابليت دسترسي براي همگان را پيدا مي‌كند.
دستغیب گفت: نويسندگان توانمند و ناشران با سابقه در اين حوزه نيز بايد براي حضور در اين نمايشگاه تشويق ويژه شوند تا در اين فرصت مناسب با يكديگر به بحث و تبادل‌نظر بپردازند.
گفتنی است نخستين نمايشگاه كتاب ‌و نوشت‌افزار با عنوان «بوي ماه مهر»، از 21 تا 30 شهريور ماه جاري در مصلاي امام (ره) برپا مي‌شود.