کد خبر: 43947
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 تیر 1400 - 14:15

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

270 عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت دهه کرامت در کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری
به مناسبت دهه کرامت و با شعار «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل بیت (ع)»، 270 عنوان برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
270 عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت دهه کرامت در کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش لیزنا ، همزمان با آغاز دهه پرخیر و برکت کرامت کتابخانه های عمومی استان چهارمحال و بختیاری با برگزاری270 عنوان برنامه متنوع فرهنگی در بستر فضای مجازی میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی بودند.

برگزاری نشست ادبی «دختر در نگاه پیشگامان شعر فارسی»

نشست مجازی «دختر در نگاه پیشگامان شعر فارسی» همزمان با دهه کرامت توسط محفل ادبی بام ایران استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این نشست که با حضور نسرین فقیه ملک مرزبان، استاد و پژوهشگر دانشگاه الزهرا(س) و همایون علیدوستی، دبیر محفل ادبی بام ایران انجام شد نگاه پیشکسوتان شعر فارسی به جایگاه و ارزش دختر مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست نسرین فقیه ملک مرزبان، به بررسی و ریشه شناسی اصطلاحات و اسامی بکار رفته در مورد زنان و دختران در دوران باستان، پیش از اسلام، پس از آن و روی کارآمدن سلسله های مختلف پرداخت و سپس به جایگاه و نقش زنان در تاریخ از دیدگاه شاعران مختلف اشاره کرد.

برگزاری نشست کتاب‌خوان رضوی توسط کتابخانه ایثار سرتشنیز                                           

 کتابخانه ایثار روستای سرتشنیز با برگزاری نشست مجازی کتاب‌خوان میزبان تعدادی از کتابداران کتابخانه های عمومی کشور در بستر فضای مجازی بود.

در این نشست کتاب «ابوالفضل نهضت رضوی» نوشته محمدرضا سنگری، توسط پروین رئیسی، مسئول کتابخانه ایثار سرتشنیز؛کتاب «امام رضا علیه السلام و زندگی» حمید غلامعلی، توسط زینب کاشی قرا، از استان مازندران؛ کتاب «اقیانوس مشرق»نوشته مجید پور ولی کلشتری، توسط بهرام عظیمی، از استان کرمانشاه و کتاب«ولایت» نوشته سعید تشکری، توسط امیر حسین خانی از استان تهران معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

 برگزاری نشست کتاب‌خوان توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردل

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردل با برگزاری نشست کتاب‌خوان با حضور روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانهای استان در فضای مجازی میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی بود.

در این نشست کتاب«حضرت معصومه س: چشمه جوشان کوثر» نوشته محمد محمدی اشتهاردی، توسط نبی الله رحمتی(رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خانمیرزا)؛ کتاب« لذت خواندن در عصر حواس پرتی» نوشته لن جیکوبز، توسط سمیه اسماعیل زاده(رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردل)؛ کتاب«راهنمای مشاور خوانندگان برای کتابهای غیر داستانی» نوشته نیل وایت، توسط شهلا آقابابایی(رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سامان و کتاب« بخوان برای زندگی 11 قدم برای تغییر کیفیت زندگی خود با کتابخواندن» نوشته ویلیامز پت، توسط رقیه جهانبازی(رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فارسان معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

میزبانی کتابخانه شهدای چالشتر از علاقه مندان به کتاب در دهه کرامت

همزمان با دهه مبارک کرامت کتابخانه شهدای چالشتر با فضا سازی و برپایی نمایشگاههای موضوعی کتاب این مناسبت مذهبی را گرامی داشت.

برگزاری نشست کتاب‌خوان در بستر اسکای روم با معرفی کتابهای« در عصمت» نوشته علی اشرف عبدی، توسط فاطمه عباسی؛« فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع، توسط زهرا قاسمی؛« بانوی ملکوت» نوشته علی کریمی، جهرمی توسط زهرا رئیسی و کتاب« بوستان معصومه(علیها سلام ) سیری در کرامت حضرت فاطمه معصومه (ع)» نوشته مرتضی عبدالوهابی، توسط فریبا خرمیان از دیگر برنامه های فرهنگی این کتابخانه به مناسبت دهه کرامت بود.

 آذین بندی و فضاسازی با استفاده از شعار و عناوین روزهای دهه کرامت در بستر فضای مجازی، اجرای  برنامه های اختصاصی با موضوع عفاف و حجاب، مساجد، نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ...؛ تجلیل از دختران محجبه به مناسبت روز دختر، معرفی و ترویج منابع مرتبط با ائمه اطهار(ع) و سایر امام زادگان متناسب با نامگذاری ایام دهه، جلسات معرفی، نقد کتاب و نشستهای مطالعاتی با محوریت سبک زندگی رضوی، ، بازنمایی و نمایشگاههای موضوعی کتاب، نشستهای قصه گویی، کارگاههای آموزشی و عضویت رایگان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی سراسر استان همزمان با روز میلاد امام رضا(ع) بخش دیگری از برنامه های کتابخانه های عمومی این استان در دهه مبارک کرامت بود.