برگزاری نمایشگاه فعالیت ناشنوایان در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع سانی ایران (لیزنا) به نقل از خبرگزاری مهر، قسمت ناشنوایان از سال 1385 در بخش کودکان و نوجوانان کتابخانه تاسیس شده است .


از آن زمان تا کنون فعالیتهای گسترده‌ای در این حوزه از جمله مناسب‌سازی کتابهای این گروه سنی به علت محدودیت دامنه واژگان، آموزش زبان اشاره به کتابداران کتابخانه برای ایجاد ارتباط با ناشنوایان، راه‌اندازی کتابخانه سیار، آشنایی  ناشنوایان با علم نجوم و ارائه خدمات به دانش‌آموزان ناشنوا در برخی از مدارس سطح تهران در مقطع سنی دبستان تا دبیرستان انجام داده است.

همچنین از سال 1386 مهرناز خراسانچی ریاست کتابخانه به همراه مینو رجبی‌نیا کارشناس ناشنوایان به تدوین واژه‌نامه‌ای برای کودکان ناشنوا تا مقطع سنی دبستان پرداختند که این واژه نامه در حال حاضر در دست ویرایش است.

در حال حاضر بیش از 500 عنوان کتاب مناسب‌سازی شده برای این گروه سنی در کتابخانه موجود است و 250 نفر از دانش‌آموزان مذکور نیز عضو کتابخانه سیار حسینیه ارشاد هستند که تا کنون 2335 عنوان کتاب به امانت گرفتند.

در نمایشگاه روز چهارشنبه بخشی از فعالیتها همراه با عکسهای بازدید ناشنوایان از کتابخانه، نقاشیهای آنها، تاریخچه و مطالب انتشار یافته به نمایش گذاشته می‌شود.

عموم علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 8 تا 18 برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان شریعتی، بالاتر از سه راه ضرابخانه، کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد مراجعه کنند.