آغاز داوری 3000 اثر برای جایزه کتاب سال بدون مشخص بودن دبیر آن

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، بیش از 3000 اثر به دبیرخانه بیست و هشتمین دوره این جایزه رسیده و با پایان کار طبقه‌بندی این آثار بر اساس رده‌بندی دیویی، داوری آنها آغاز شد.

حدود 2000 اثر این کل آثار دریافتی مربوط به آثار حوزه‌های ادبی از جمله رمان و پژوهش‌های ادبی است که بیش از 1150 عنوان از این کتاب‌ها در حوزه داستان هستند و حدود 800 عنوان آنها مربوط به حوزه نقد ادبی هستند.

بر اساس این گزارش رایزنی‌ها برای تعیین دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد و معاون فرهنگی وزیر ارشاد با چند گزینه وارد مذاکره شده اما تاکنون با هیچ یک از آنها به توافق نرسیده است.

این در حالی است که سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش در گفتگویی ابراز امیدواری کرده بود معاون فرهنگی او به زودی فردی را با برای دبیری این جایزه معرفی کند. 

با این حال علی شجاعی صائین صبح امروز (11 مهر)، از ناکام ماندن تلاش‌ها برای معرفی دبیر مهمترین جایزه ملی کشور در حوزه کتاب تا این لحظه خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی هنوز به گزینه‌ای برای این کار نرسیده است. 

گفتنی است، داوری در حدود سه رشته از جایزه کتاب سال شروع شده است. 

محمدرضا سرشار بهمن ماه 88 به عنوان دبیر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب شد و در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین دوره این جایزه حکمش را از رئیس ‌جمهور دریافت کرد. با این حال او 22 مرداد و بعد از حدود یکماه، قطع همکاری خود را با دبیرخانه این جایزه رسانه‌ای کرد.