تاکنون شش ميليون بار از نسخه‌ي‌ آزمايشي اينترنت اكسپلورر 9 دانلود شده است

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایسنا، به گفته راجر كپريوتي، مدير بازاريابي محصول مايكروسافت، نرخ به‌كارگيري اين برنامه از سوي كاربران در مقايسه با مدت مشابه براي اينترنت اكسپلورر 8، حدود دو و نيم برابر بيش‌تر است.

بر اساس اعلام مايكروسافت، وب سايت Beautyoftheweb.com كه محل آزمايش و دانلود نسخه آزمايشي اينترنت اكسپلورر 9 است، بيش از 30 ميليون مشاهده صفحه داشته است.

بررسي‌ها نشان داده كه 47 درصد از كاربران قصد دارند نسخه آزمايشي مرورگر جديد مايكروسافت را آزمايش كنند و استفاده از اين نرم‌افزار در سايت "دانلود اسكوئد" از اينترنت اكسپلورر 6 پيشي گرفته است.

در مقايسه با دو ميليون دانلود از اينترنت اكسپلورر 9 در روز نخست انتشار، نسخه بتاي فايرفاكس 4.0 كه ششم ماه ژوييه منتشر شد، در روز اول تنها حدود صد هزار دانلود داشت و كروم گوگل در هفته اول انتشار به دو ميليون دانلود رسيد.

مرورگر جديد مايكروسافت از فن‌آوري HTML5 پشتيباني كرده، بارگذاري صفحات را سريع‌تر انجام مي‌دهد و از نيروي پردازش قوي‌تر در رايانه‌ها به‌ويژه قابليت‌هاي تراشه‌هاي گرافيكي در نمايش ويديوها و بازي‌هاي ويديويي اكشن با كيفيت بالا، بهره مي‌برد.

بر اساس آمار Net Applications، سهم اينترنت اكسپلورر در بازار مرورگرها با رشد فايرفاكس، كروم و سافاري از 74 درصد در دو سال گذشته به 60 درصد افت كرده اما اينترنت اكسپلورر هم‌چنان مرورگر اينترنتي شماره يك باقي مانده است.