مفاهيم رسانه‌هاي ديجيتال توسط مرشد جوان نقالی می شود

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از فارس، اين مرشد جوان كشورمان با بيان اينكه در طول برگزاري نمايشگاه، داستان‌هايي با موضوعات رايانه، تلفن همراه، ماهواره و تلويزيون و بازي‌هاي رايانه‌اي با سبك سنتي و ضرب زورخانه‌اي اجرا مي‌شود، اظهار داشت: امسال براي نخستين بار از هنر پرده‌خواني يا نقالي براي انتقال مفاهيم ديجيتالي در بخش رسانه در آيينه هنر استفاده مي‌شود.

مرشد محسن ميرزاعلي گفت: داستان‌گويي و شنيدن قصه‌هاي شيرين و آموزنده، يكي از قديمي‌ترين تفريحات و روشي معمول براي انتقال تجارب و دانش پيشينيان به نسل‌هاي جديدتر بوده است.

وي كه با ستاد خبري چهارمين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال گفت‌وگو مي‌كرد، افزود: در يكي از داستان‌ها مشكلاتي را كه در گذشته به دليل نبود امكانات و پيشرفت تكنولوژي با آن مواجه بوديم را نقالي مي‌كنيم و بعد اشاره‌اي به وضعيت امروز با بهره‌گيري از فناوري روز دنيا خواهيم داشت.

وي اظهار داشت: هنر نقالي و پرده‌خواني به نوعي رشد‌دهنده است و حكم راهنما را براي مخاطبان دارد.

به گفته اين مرشد جوان، با اجراي مفاهيم ديجيتال به سبك نقالي، بازيدكنندگان و علاقه‌مندان اين صنعت با فوايد و معايب آن با زباني ساده و دلنشين آشنا مي‌شوند.

ميرزاعلي خاطر‌نشان كرد: زبان نقالي به دليل برانگيختن هيجانات و عواطف مخاطبان به وسيله حالات، بيان مناسب و حركات نمايشي تاثير به سزايي در انتقال مفاهيم در اذهان عمومي دارد.

فرزند مرشد ابوالحسن ميرزاعلي، پرده‌خوان به نام ايران در طول 10 روز برگزاري نمايشگاه همه‌روزه از ساعت 16 تا 21 شب در بخش رسانه در آيينه هنر به كمك مرشد زورخانه به نقالي مفاهيم ديجيتالي مي‌پردازند.