اخطار جدی مدیرعامل مبین نت به هوواوی
به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران به نقل از وایمکس نیوز ،محمد تقی خاکی با بیان این مطلب گفت: نبود برنامه ریزی صحیح توسط پیمانکار چینی "هوواوی"‌ موجب شده تا پیشرفت توسعه شبکه مبین نت با کندی مواجه شود که این موضوع اصلا قابل قبول نیست.
وی افزود: روز گذشته نیز مدیران ارشد این شرکت با حضور در ایران خواستار برگزاری جلسه بودند که به دلیل بدقولی‌های فراوان هوواوی تاکنون، بنده حاضر به حضور در آن جلسه نشدم.
وی بیان کرد: در متنی که توسط نماینده شرکت در آن جلسه از سوی مدیریت منعکس شد کاملا موضع شفاف و صریح خود را بیان کردیم و به همکاران چینی خود اخطار دادیم، در صورتی که تا چند هفته آینده مشکلات خود را برطرف نکنند قطعا برخوردی جدی حتی با جایگزین کردن پیمانکار جدید انجام خواهیم داد.
مدیرعامل شرکت مبین نت در پاسخ به این سوال که مشکل اصلی با پیمانکار چینی چیست، گفت: متاسفانه به رغم همکاری مناسب از سوی ما شرکت هوواوی در اجرای پروژه وایمکس از کارشناسانی استفاده کرده است که توان لازم برای تامین خواسته‌های ما را ندارند.
وی افزود: چندین بار در جلسات گوناگون این موارد را گوشزد کرده‌ایم و هم اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در صورت رفع نشدن مشکلات، مبین نت با مشکل مواجه می‌شود از همین رو در صورتی که هوواوی تا چند هفته آینده مشکلات خود را برطرف نکند قطعا برخوردی جدی براساس قرارداد فی‌مابین انجام خواهیم داد.
خاکی گفت: چنانچه با هوواوی در این مورد خاص به راهکاری مشترک نرسیم و آنها همچنان به بدقولی‌های خود ادامه دهند جزییات مشکلات مبین نت با هوواوی را در جلسه‌ای مشترک با رسانه‌ها مطرح خواهیم کرد.
خاکی در پاسخ به این سوال که آیا شبکه فعلی که کاربران در حال استفاده از آن هستند دارای مشکل است یا مشکل فعلی شما با هوواوی توسعه شبکه در سراسر کشور است،‌ گفت: چنانچه شبکه مبین نت مشکلی داشت اصلا اقدام به راه‌اندازی آن نمی‌کردیم و در حال حاضر آن دسته از مشترکان که از وایمکس مبین نت استفاده می‌کنند با هیچ مشکلی مواجه نیستند.
وی افزود: از آنجا که سهامداران مبین نت سرمایه‌گذاری سنگینی در این پروژه کرده‌اند قطعا به دنبال این هستند که هرچه سریع‌تر این پروژه به سوددهی برسد و مشکل ما با هوواوی بر سر توسعه سریع شبکه است.