کد خبر: 44500
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 مهر 1400 - 11:17

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری هشتمین وبینار«روایت‏‌هایی از ایده‌ها و الگوهای مدیریت کتابخانه‌های عمومی»

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
هشتمین جلسه از سلسله وبینارهای «روایت‏‌هایی از ایده‌ها و الگوهای مدیریت کتابخانه‌های عمومی» با حضور حج‍ت الاسلام و المسلمین حیدر السهلانی، مدیر کتابخانه عمومی امام امیرالمؤمنین (علیه السلام) نجف اشرف برگزار می‌شود.
برگزاری هشتمین وبینار«روایت‏‌هایی از ایده‌ها و الگوهای مدیریت کتابخانه‌های عمومی»

به گزارش لیزنا، هشتمین جلسه از سلسله وبینارهای «روایت‏‌هایی از ایده‌ها و الگوهای مدیریت کتابخانه‌های عمومی» با حضور حج‍ت الاسلام و المسلمین حیدر السهلانی، مدیر کتابخانه عمومی امام امیرالمؤمنین (علیه السلام) نجف اشرف، مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی و منصور کوهی رستمی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

در این جلسه مدیر کتابخانه عمومی امام امیرالمؤمنین (علیه السلام) نجف اشرف به ارائه اطلاعاتی از کتابخانه‌های عمومی در عراق و شیوه مدیریت آن ها، تاریخچه کتابخانه عمومی امام امیرالمومنین علیه السلام نجف و ساختمان کتابخانه، موزه، منابع به ویژه نسخ خطی و منابع الکترونیک، کتابداران، کارکنان و شیوه سازماندهی منابع و کارکردها، خدمات و برنامه‌های آن کتابخانه می پردازد. همچنین در این وبینار مهدی رمضانی، معاون توسعة کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد در خصوص تعامل بیشتر با کتابخانه‌های عمومی عراق سخنرانی خواهد کرد.

علاقه‌مندان به حضور در این وبینار می‌توانند ۲۸ مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ از طریق صفحه اسکای روم دفتر پژوهش و آموزش نهاد به آدرس https://www.skyroom.online/ch/researchpl/webinar مراجعه کنند.

همچنین این برنامه بصورت زنده از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد www.iranpl.ir، صفحه اینستاگرام نهاد @iranlibraries و صفحه آپارات نهاد www.aparat.com/iranpl پخش خواهد شد.

گفتنی است، سلسله وبینارهای «روایت‏‌هایی از ایده‌ها و الگوهای مدیریت کتابخانه‌های عمومی» به همت دفتر پژوهش نهاد و همکاری انجمن علمی ارتقا کتابخانه‌های عمومی و دبیری «منصور کوهی رستمی» رئیس هیئت مدیره انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود. در این سلسله وبینارها اساتید، پژوهشگران، کتابداران و مدیران کتابخانه‌های عمومی از کشورهایی همچون ایرلند، سوئد، یونان، امریکا، افغانستان، کانادا حضور پیدا کرده‌اند و در مورد موضوعاتی مانند «جامعه خدمت گیرنده»، «توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی برای گروه‌های حاشیه‌ای»، «طراحی خدمات برای کتابخانه‌ها»، «جامعه اطلاعاتی و خدمات دیجیتال در کتابخانه‌های عمومی» و «چرا کتابخانه‌ها متفاوتند» به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند.