تا پایان امسال تمام مدارس ابتدايي شهر تهران به كتابخانه مجهز می شوند

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایرنا، محمد حاجي بابايي وزیر آموزش وپرورش افزود: اين كتابخانه ها با ظرفيت 100 تا 200 جلد كتاب در هر يك از كلاس هاي درس شهر تهران ايجاد خواهد شد. 

وي با بيان تحصيل 13 ميليون دانش آموز در كشور و نيز فعاليت بيش از 900 هزار فرهنگي در كشور گفت: تمام افراد تا 18 سالگي الفباي مسايل فرهنگي را در مدارس مي آموزند از اين رو توجه به بحث كتاب و كتابخواني بسيار مهم و ضروري است.

حاجي بابايي اظهار داشت: براي تامين نيازهاي دانش آموزان در زمينه هاي مختلف، تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم، از اين رو دست ياري به سوي ديگر نهادها مانند شهرداري، شوراها، دستگاه هاي ورزشي و ديگر بخش هاي مرتبط با نيازهاي دانش آموزان دراز مي كنيم.

وي با بيان اينكه براي توجه به جايگاه كتاب و كتابخواني بايد در تمام كلاس هاي درس مقطع ابتدايي، كتابخانه ايجاد شود، افزود: از مجموع 260 هزار كلاس درس ابتدايي كشور تاكنون 120 هزار كلاس درس به كتابخانه مجهز شده و تا پايان امسال نيز تجهيز 20 هزار كلاس درس را در برنامه قرار داده ايم.

وزير آموزش و پرورش در ادامه از افتتاح 40 هزار نمايشگاه كتاب در 40 هزار مدرسه كشور در هفته جاري خبر داد و گفت:‌ براي خريد كتب مرتبط با نيازهاي دانش آموزان از بين 32 هزار عنوان كتاب معرفي شده از سوي 603 ناشر تاكنون حدود 14 هزار عنوان كتاب انتخاب شده است.