براي نخستين بار بيش از صد عنوان كتاب فارسي به كتابخانه ملي آلمان اهدا شد

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، حامد ياري، مشاور رئيس و مدير كل امور بين الملل و روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي با اعلام اين خبر گفت: براي اولين بار به صورت رسمي مجموعه اي كتاب از سوي كتابخانه ملي كشورمان به كتابخانه ملي آلمان اهدا شد. 

مدير كل امور بين الملل كتابخانه ملي با اشاره به ديدار خود با همتاي آلماني اش گفت: در اين ديدار ضمن اعلام زمينه هاي موجود براي همكاري ميان دو كشور از طرف آلماني خواستيم پيشنهاد هاي كتابخانه ملي آلمان براي همكاري با همتايان ايراني خود را ارائه دهد.

حامد ياري به شعار سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران مبنی بر «منبع مورد اتكاي شما براي پژوهش ‌هاي ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي» اشاره كرد و موضوع كتابهاي اهدايي به آلمان را عموما در حوزه هاي ايران شناسي و اسلام شناسي، اسناد روابط ميان دو كشور و فاكسي ميله برخي از نسخ خطي موجود در كتابخانه ملي ايران دانست.

وي تاكيد كرد : پس از اين اقدام نمادين، كتابخانه ملي ايران نسبت به ارسال منظم تر آخرين منابع ايراني در حوزه هاي ايران شناسي و اسلام شناسي، تاريخ و ادبيات معاصر فارسي به كتابخانه ملي آلمان اقدام خواهد كرد.

همتای آلماني نيز در اين ديدار ضمن تشكر و ابراز خرسندي از برقراري ارتباط با سازمان اسناد و كتابخانه ملي كشورمان ابراز اميدواري كرد طرفين بتوانند نسبت به تكميل ظرفيتهاي يكديگر در حوزه هاي مورد نياز اقدام كنند.

لازم به ذكر است پس از اتحاد ميان دو آلمان، كتابخانه ملي آلمان تحت مديريت واحد و در دو شهر فرانكفورت و لايپزيك مشغول فعاليت مي باشد و كتابهاي اهدايي كتابخانه ملي كشورمان به كتابخانه ملي آلمان مستقر در شهر فرانكفورت اهدا شده است.