کد خبر: 44741
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 آذر 1400 - 10:44

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام کرد؛

ارسال ۶۴۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان به کتابخانه‌های سیار

منبع : لیزنا
اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اطلاعیه‌ای از ارسال بسته ویژه کودک و نوجوان شامل ۶۴۰۰ جلد کتاب، به کتابخانه‌های سیار به مناسبت هفته کتاب خبر داد.
ارسال ۶۴۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان به کتابخانه‌های سیار

به گزارش لیزنا، سیدباقر میرعبداللهی، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با اعلام این خبر گفت: این بسته‌ها حاوی ۲۰۰ عنوان کتاب است که به ۳۲ باب کتابخانه سیار در ۱۳ استان، یعنی تهران، یزد، زنجان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، کردستان، گیلان، فارس، البرز، همدان، چهارمحال‌وبختیاری، آذربایجان شرقی، و خراسان رضوی ارسال شده و در مجموع ۶۴۰۰ جلد کتاب را شامل می‌شود.

وی گفت: غالب این کتاب‌ها برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان انتخاب شده و به لحاظ موضوعی شامل کتاب‌های داستان، کتاب‌های فنی و آموزشی، و کتاب‌های مذهبی است که از این عناوین می‌توان به مجموعه ۶ جلدی «دوستی با محیط زیست»، مجموعه ۱۲ جلدی «شیموی همه‌چیزدان»، مجموعه ۵جلدی «ویلف ترسوی بزرگ» و مجموعه ۷ جلدی «یادداشتهای یک نویسنده» اشاره کرد.

میرعبداللهی درخصوص کتابخانه‌های سیار هدف در این طرح عنوان کرد: این کتابخانه‌های سیار به مناطقی اعزام می‌شوند که امکان تأسیس کتابخانه‌ در آن نقاط وجود ندارد تا همه مردم بویژه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به مطالعه، در اقصا نقاط کشور بتوانند از خدمات کتابخانه‌ای استفاده کنند که در حال حاضر استان تهران با ۱۰ کتابخانه سیار، بیشترین خدمات‌رسانی را در این زمینه ایفا می‌کند.

مدیرکل منابع تصریح کرد: در انتخاب کتاب‌ها، تنوع ناشران نیز در نظر گرفته شده، ‌به گونه‌ای که از آثار ۶۶ ناشر در تهیه این بسته استفاده شده است.

سیدباقر میرعبداللهی با اشاره به این‌که این نخستین بسته ویژه کودک و نوجوان است که در سال جاری به کتابخانه‌های سیار ارسال می‌شود، اظهار امیدواری کرد این کتاب‌ها مورد استقبال اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های سیار قرار گیرد.