عدم افزایش قیمت کتاب با هدفمند شدن يارانه‌ها

 

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی، «بهمن دُری»، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را طرحی ملی و الگوی مناسب برای منطقه و حتی كشورهای ديگر دانست و ادامه داد: ايران جزو معدود كشورهايی است كه اين طرح را در اين سطح اجرا می‌كند.  

وی با بيان اين مطلب افزود: در حقيقت هدفمندسازی يارانه‌ها در راستای اجرايی شدن سند چشم‌انداز 1404 صورت می‌گيرد كه اين موضوع عزمی ملی می‌طلبد.  

معاون امور فرهنگی اظهار كرد: همانگونه كه احتمال افزايش قيمت برخی كالاها را خواهيم داشت، موج كاهش قيمت‌ها را نيز در برخی اقلام شاهد خواهيم بود و در نهايت پ‍يش‌بينی می‌شود خيلی زود به يك دوره ثبات ايده‌آل برسيم و اين طرح ملی با موفقيت كامل رو به رو شود.  

دری صرفه‌جويی و درست مصرف كردن را از پی‍امدهای اين طرح دانست و گفت: صنعت چاپ و نشر كشورمان آمادگی لازم را برای سربلند بيرون آمدن از اين آزمون دارد و قطعاً با ابزارهای كنترل بازار می‌توانيم جلوی افزايش قيمت احتمالی را بگيريم و حتی شاهد كاهش آن‌ها باشيم.  

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای خريد كتاب‌ها و تغيير در آيين‌نامه خريد كتاب را از ابزار و محورهای كنترل قيمت كتاب عنوان كرد و گفت: بودجه 200 ميليارد ريالی خريد كتاب و تغيير شيوه خريد در كميته خريد، می‌تواند اقدام حمايتی مناسبی برای كاهش قيمت كتاب‌ها نيز باشد.