شماره ژانویه نشریه « کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی» منتشر شد

 

به گزارش لیزنا، شماره اول از جلد هفتادو دوم نشریه انگلیسی زبان کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی «(College & Research Libraries (C&RL» در ژانویه 2011 در پنج بخش منتشر شده است. عناوین منتشر شده در «بخش اصلی» عبارتند از:

  • پازل برنامه ریزی استراتژیک کتابخانه دانشگاهی: قراردن قطعات کنار یکدیگر
  • نشست متخصصان مرجع و دانشجویان ESL: چالش های فرهنگی
  • از دوست یابی تا پژوهش: استفاده از فیس بوک به عنوان ابزار یادگیری
  • ده گام ساده برای ایجاد و مدیریت هویت حرفه ای آنلاین: چگونه از اوراق بهادار و پروفایل معرفی استفاده شود؟
  • کاندیداهای انجمن کتابخانه های تحقیقاتی و  دانشگاهی برای سال 2011: نگاهی به افرادی که در حال فعالیت در این زمینه هستند .

در بخش« ارتباط علمی» مقاله ای با عنوان «دسترسی آزاد در مراکز آموزش پیش دانشگاهی: جستجویی فراتر از مراکز پژوهشی»  نگارش شده است.

در بخش «منابع اینترنتی» مطلبی با عنوان «رسانه ها و دموکراسی: منابعی برای اخبار و اطلاعات جایگزین» تدوین شده است.

در بخش «به شیوه ای که من میبینم» مطلبی با عنوان «کتابدار آموزش از راه دور  به یک دانشجوی آموزش از راه دور تبدیل می شود: تغییر نقش ها» نوشته شده است.

گفتنی است در این شماره قسمت جدیدی به نام «بخش ها» به این نشریه اضافه شده است که حاوی اخبار خاصی در زمینه های مختلف است که مطالب نگارش شده به قرار ذیل اند:

در اخبار / اخبار از رشته ها/ واشینگتن هات لاین / اخبار حفاظت و نگهداری/ نقدو بررسی اینترنت/ اخبار انتشارات/ کمک هزینه ها و سفارشات/ مردم در اخبار/ حقایق پایدار

گفتنی است نشریه کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی (C&RL)، نشریه ای علمی و رسمی  به سردبیری جوزف.جی برانین است. این نشریه، وابسته به انجمن کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی (ACRL) است که بخشی از انجمن کتابداری امریکا (ALA) است.

علاقه مندان می توانند برای دریافت مطالب مذکور اینجا کلیک نمایند.