کد خبر: 45109
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 دی 1400 - 09:49

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

در جریان سفر به استان یزد؛

سفیر اتریش در تهران از کتابخانه مرکزی یزد دیدن کرد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
ولف دیتریش هایم، سفیر اتریش در ایران در جریان سفر خود به استان یزد، با حضور در کتابخانه مرکزی یزد از بخش‌های مختلف این کتابخانه دیدن کرد.
سفیر اتریش در تهران از کتابخانه مرکزی یزد دیدن کرد

به گزارش لیزنا، ولف دیتریش هایم، سفیر اتریش در تهران در جریان سفر یک‌روزه خود به استان یزد، با حضور در کتابخانه مرکزی یزد از بخش های مختلف این کتابخانه دیدن کرد.

سفیر اتریش در حاشیه این بازدید در دیدار با رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با ابراز خرسندی از سفر به یزد و حضور در کتابخانه مرکزی این شهر گفت: اتریش دارای کتابخانه خوب و بزرگی به خصوص در شهر وین است و مردم اتریش نیز استقبال خوبی از این کتابخانه‌ها دارند.

وی افزود: موضوع کتاب، مقوله بااهمیتی است و برای من جالب بود که در کتابخانه مرکزی یزد توجه ویژه‌ای به کودکان، جوانان، افراد دارای معلولیت و دانشجویان شده و فضاهای مناسبی برای بهره‌برداری این افراد فراهم شده است و مسلماً فراهم ساختن چنین فضای مطلوبی در شهر، مثبت خواهد بود و به افراد برای ساختن آینده‌ای بهتر کمک می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد نیز با اشاره به اینکه استان یزد در بسیاری از شاخص‌های کتابخانه‌ای رتبه نخست کشور را دارد، تصریح کرد: استان یزد در شاخص سرانه عضویت و امانت، در جایگاه نخست کشور قرار دارد که این‌امر بیانگر توجه و اهتمام مردم استان به کتاب و کطالعه است.

دوست فاطمی‌ها افزود: هم‌اکنون 114 باب کتابخانه عمومی در این استان دایر است که بزرگ‌ترین، زیباترین و شاخص‌ترین آنها، کتابخانه مرکزی یزد است که امکانات و خدمات مطلوب و کم‌نظیری را به مراجعان خود ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به قدمت معماری و بافت شهری در یزد و برخی شهرهای اتریش از جمله وین، گفت: بناهای شهر وین با وجود اینکه به دلیل جغرافیای منطقه، از سنگ تشکیل شده‌اند اما همانند بافت تاریخی شهر جهانی یزد، قدمت و اصالت خود را حفظ کرده‌اند.

در این جلسه همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه عکس «شهر بی‌انتها» برگرفته از آثار معمار برجسته اتریشی قرن نوزدهم و بیستم، «اتو واگنر» در نگارخانه کتابخانه مرکزی یزد، بحث و تبادل‌نظر شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد همچنین در پایان این دیدار به رسم یادگار یک جلد دیوان حافظ نفیس را به سفیر اتریش در تهران تقدیم کرد.