نخستين نمايشگاه كتاب‌هاي ديجيتال در ايتاليا

به گزارش لیزنا به نقل از فارس ،اي.جي. آي نيوز گزارش داد: اين نمايشگاه با حضور بسياري از ناشران آثار ديجيتال در حوزه‌هاي ادبي و غيرادبي در روزهاي سوم تا پنجم ماه مارس جاري در ايتاليا برگزار شد .


در اين نمايشگاه 3 روزه ناشران، كتابفروشان، توزيع‌كنندگان نرم‌افزار و توليدكنندگان بسياري از سراسر ايتاليا نسخه ها و آثار ديجيتال خود را در حوزه‌هاي آموزشي، ادبيات، ادبيات كودك و نوجوان و كتاب‌هاي تاريخي و فرهنگي به مخاطبانشان عرضه كردند.


همزمان با برگزاري اين نمايشگاه همايش و كارگاهي بين‌المللي با حضور ناشران و نويسندگان دوستدار نشر ديجيتال و عوامل توليد و توزيع اين آثار برگزار شد تا به بررسي وضعيت آثار ديجيتال در ايتاليا و جايگاه و اقبال اين آثار در جهان بپردازد.


«ريچارد نش»، «جاناتان نوول»، «مايك شاتزكين»، «مايكل ماير» و «پيتر برانتلي» از جمله مديرعاملان بزرگترين شركت‌ها و بنگاه‌هاي نشر آثار ديجيتال در جهان در اين كارگاه‌ها حاضر شده و در نشست‌هايي به سخنراني پرداختند.


به اعتقاد كارشناسان برگزاري نخستين نمايشگاه آثار ديجيتال در ايتاليا در كنار همايش جايگاه كتاب‌هاي نشر الكترونيك در ميان مخاطبان يك هدف كلي را دنبال مي‌كرد و آن ايجاد ارتباط با مخاطبان خارجي و در هم شكستن مرزهاي ايتاليا و صادرات كتاب هاي ديجيتال به بازارهاي جهاني كتاب بود.


نخستين نمايشگاه كتاب‌هاي ديجتيال در ايتاليا روزهاي سوم تا پنجم مارس سال جاري با حضور ناشران، بنگاه‌هاي انتشاراتي-فرهنگي، كتابفروشان و توزيع كنندگان اثار ديجتيال در شهر رم برگزار شد.