کد خبر: 45445
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 اسفند 1400 - 16:15

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

نهاد کتابخانه‌های عمومی طراح مسئله هکاتونِ بازی‌های جدی ۱۴۰۱ شد

منبع : لیزنا
نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف ترویج و ارتقا جایگاه کتاب و کتابخوانی، به‌عنوان طراح مسئله از هکاتون بازی‌های جدی در ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی حمایت می‌کند.
نهاد کتابخانه‌های عمومی طراح مسئله هکاتونِ بازی‌های جدی ۱۴۰۱ شد

به گزارش لیزنا، جایزه بازی‌های جدی از چند سال گذشته به ابتکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که از سال ۱۳۹۹ به جمع شبکه بزرگ حامیان این رویداد پیوسته است، در ششمین دوره این رویداد با هدف آشنایی جوانان با کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان آنان، به‌ عنوان طراح مسئله از هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۱ حمایت می‌کند.

هکاتون بازی‌های جدی، رویداد بازی‌سازی سه‌روزه است که با هدف ایده‌پردازی و تجربه ساخت یک بازی جدی برگزار می‌شود. در این بخش، شرکت‌کنندگان پس از اعلام فراخوان و ثبت‌نام، در روز برگزاری، به رقابت می‌پردازند. علاوه بر منتورهای فنی خبره در حوزه تولید و طراحی بازی، با توجه به مساله و دغدغه حامی، منتورهای تخصصی نیز در این رویداد حضور دارند.

هکاتون بازی‌های جدی که به طور همزمان در شهرهای تهران، تبریز و اصفهان برگزار می‌شود، از سال جاری به‌عنوان یک رویداد رقابتی مساله‌محور، ذیل طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان قرار گرفت و با حمایت مادی این بنیاد و اعطای امتیاز فعالیت نخبگی به برگزیدگان، فرصتی ویژه برای شرکت‌کنندگان فراهم کرده است.

موضوع و محورهای مورد نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌عنوان طراح مسئله هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۱ و  زمان دقیق ثبت‌‎نام برای شرکت در این بخش رویداد، در روزهای آینده اعلام خواهد شد.