نمايشگاه بين‌المللي كتاب ابوظبي با حضور 58كشور
به گزارش لیزنا به نقل از فارس ،نشنال بتا گزارش داد: اين نمايشگاه در روزهاي برگزاري خود سمينارها و همايش‌هايي پيرامون تصويرسازي و گرافيك كتاب كودك و نوجوان، سرقت ادبي و تاثير آن بر جايگاه ادبيات در جهان و ترجمه ادبيات جهان برگزار خواهد كرد.

نمايشگاه بين‌المللي كتاب ابوظبي فردا سه‌شنبه فعاليت خود را آغاز كرده و به مدت يك هفته ادامه خواهد داشت. اين نمايشگاه كه يكي از بزرگترين رويدادهاي فرهنگي امارات متحده عربي است هر سال در اين كشور و با حضور ناشران داخلي و خارجي برگزار مي‌شود. امسال بالغ بر 875 ناشر داخلي و خارجي ازز 58 كشور جهان در اين نمايشگاه حضور خواهند يافت.


به گفته مدير برگزاري اين نمايشگاه علاوه بر نمايش تازه‌هاي ناشران داخلي و خارجي در اين نمايشگاه سمينارها و همايش‌هاي متعددي در حوزه ادبيات، ترجمه، بررسي وضعيت ناشران ديجيتال، ارزيابي ميان علاقه مردم به كتاب‌هاي نشر الكترونيك، تصويرسازي كتاب كودك و نوجوان، گرافيك آثار بزرگسال، طراحي جلد و ديگر مباحث مربوط به كتاب با حضور شخصيت‌هاي برتر ادبي و صاحب نظران اين حوزه برگزار مي‌شود.


علاوه بر اين اجراي موسيقي، شعرخواني توسط شاعران و قرائت بخش‌هايي از تازه‌ترين آثار نويسندگان عرب و غيرعرب توسط خودشان در اين مراسم از جمله برنامه‌هاي جنبي اين نمايشگاه است.


بيست‌ويكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب ابوظبي پانزدهم تا بيستم مارس سال جاري در شهر ابوظبي برگزار خواهد شد.