نمايشگاه كتاب را رئیس جمهور افتتاح می کند

به گزارش لیزنا به نقل از ستاد اطلاع‌ر‌ساني بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، بهمن دري كه دوشنبه بيست و دوم فروردين در شوراي معاونين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شركت كرده بود طي گزارشي درباره نمايشگاه كتاب آخرين تحولات و اقدامات انجام شده را به اطلاع اعضاي شورا رساند. 
معاون امور فرهنگي در اين گزارش با اشاره به شعار تعيين شده براي نمايشگاه امسال گفت : شعار راهبردي براي بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران «ارتقا معرفت ديني و بصيرت فرهنگي در سال جهاد اقتصادي» است. 

دري از آمادگي و همكاري نهادهاي شهري و خدماتي اجتماعي، كمك‌رساني و اطلاعاتي و امنيتي براي برگزاري نمايشگاه كتاب تشكر كرد و گفت: امسال تمامي اين نهادها آمادگي خود را براي برگزاري باشكوه تر نمايشگاه اعلام كرده‌اند. 
رييس نمايشگاه كتاب تهران با اعلام اينكه تعداد ناشران داخلي واجد شرايط حاضر در نمايشگاه امسال از مرز 2000 ناشر گذشته است گفت: هيچ فعاليت فرهنگي را نمي‌توان سراغ گرفت كه از حيث ظرف و مظروف با اين حجم در كشور سامان يابد و اين مهم به همت و همدلي تمامي نهادها شهري و انتظامي و امنيتي و با همكاري صميمانه همكاران اينجانب در معاونت امورفرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد برپا مي‌شود. 

معاون امور فرهنگي همچنين از تقاضاي بسياري از كشورهاي جهان براي حضور در نمايشگاه بيست و چهار خبر داد و گفت: با توجه به محدويت فضا و تعداد تقاضاها مجبوريم از مساحت غرفه‌هاي متقاضيان كم كنيم. 
وي در خصوص فعاليت‌هاي اجرايي اين دوره از نمايشگاه توضيح داد و گفت: امسال به فضل الهي با هماهنگي به عمل آمده مشكل اختصاص پاركينگ خودروها حل شده و از حيث جابجايي بازديدكنندگان اقدامات خوبي از سوي مترو تاكسيراني و اتوبوسراني و راهنمايي و رانندگي صورت گرفته است. 

دري به حضور فعال شهرداري و ستاد بحراني آتش‌نشاني و اورژانس و ديگر نهادهاي خدماتي كمك‌رساني اشاره كرد و ادامه داد: در زمينه برق و مخابرات مشكلاتي پيش رو داريم كه اميدوارم اين مراكز نيز به فعاليت خود سرعت بيشتري بدهند. 
رييس نمايشگاه متراژ اختصاص يافته به فضاي نمايشگاهي امسال را 120 هزار متر مربع عنوان كرد و گفت: با همت همكاران اين معاونت و موسسات تابعه و فعاليت‌هاي كميته ناشران داخلي و خارجي اميدواريم چند روز زودتر غرفه‌ها در اختيار ناشران قرار گيرد. 
رييس نمايشگاه كتاب عدم وجود مكان دائمي براي نمايشگاه را يكي از نقاط ضعف نمايشگاه دانست و گفت: ظرف نمايشگاهي (مصلي) هر سال به دليل ساخت و ساز كوچكتر مي‌شود ما امسال رواق‌هاي مصلي را به دليل ساخت و ساز در اختيار نداريم. 

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران 14 تا 24 ارديبهشت ماه سال1390 در مصلي بزرگ امام خميني (ره) برگزار مي‌شود.