معرفی هیأت امنای دانشگاه آزاد

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، براساس ماده 10 اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی اعضاء هیأت امناء عبارتند از 3 نفر از اعضای هیأت علمی تمام وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشیاری و یا بالاتر به پیشنهاد و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، 3 نفر از اعضای هیأت مؤسس که حتماً یک نفر از آنها روحانی باشد، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا نمایندگان آنها، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا معاون وی، رئیس دانشگاه (دبیر هیأت امناء).

به این ترتیب بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با 10 نفر تشکیل می شود. کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و عبدالله جاسبی به عنوان دبیر هیأت امناء اعضای حقوقی هیأت امنای دانشگاه آزاد به پیش بینی شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین جلسه این شورا در دهه 90 که سه شنبه 23 فروردین ماه 90 برگزار شد از میان 22عضو هیأت علمی پیشنهادی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به انتخاب 3 نفر از آنها برای عضویت در ترکیب جدید هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کرد. فرهاد دانشجو، بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی بر اساس نتیجه انتخابات برگزار شده در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی در ترکیب جدید هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی جای گرفتند.

هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی به گفته یک منبع مطلع نزدیک به هیأت موسس این دانشگاه، ظرف روزهای آتی اقدام به معرفی سه تن از اعضای هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی برای عضویت در ترکیب جدید هیأت امنای این دانشگاه می کند. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از این سه گزینه هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی باید روحانی باشد.

بر طبق این گزارش، هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی از میان حجت الاسلام محسن قمی، علی اکبر ولایتی، حسن حبیبی و حمید میرزاده سه نفر را طی روزهای آتی برای پیوستن به ترکیب جدید هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی معرفی می کند تا ترکیب جدید هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کامل شود.