«کتاب‌درمانی برای کودکان» موضوع نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی در هند

 

به گزارش لیزنا، روابط عمومی شورای کتاب کودک اعلام کرد: انجمن نویسندگان و تصویرگران هند (AWIC) به عنوان شعبه ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان IBBY این کشور، در حال سازماندهی نمایشگاهی از کتابهای تصویری به منظور کتاب درمانی برای کودکان دچار آسیبهای روانی در بلایای طبیعی است.

این نمایشگاه به مدت سه روز در خلال کنفرانس بین المللی کتاب درمانی در تاریخ 9 تا 11 فوریه 2012 (20-22 بهمن 1390) در دهلی نو برگزار خواهد شد.

کنفرانس بین المللی  کتاب درمانی با هدف  جنبه درمانی ادبیات و تاثیر کتاب های کودکان بر  قربانیان فجایع طبیعی و فجایع ساخته دست بشر از جمله جنگ، تروریسم، خشونت ، نفرت و بی عدالتی اجتماعی برگزار می شود.

در  نمایشگاهی که در خلال این کنفرانس برگزار می شود کتابهایی تصویری از کشورهای مختلف نمایش داده خواهند شد که در آن متن و تصاویر، راهی برای غلبه بر مشکلات به نمایش گذارد، احساسات را تحریک کند، کودک دچار آسیبهای روانی را تسکین دهد و امیدبخش باشد.

علاقه مندان می توانند برای شرکت در این نمایشگاه  کتابهای تصویری مرتبط با این موضوع و  و نیز دارای شرایط فوق را مطابق دستورالعمل ارائه شده در سایت نمایشگاه به نشانی  www.awic.in ارسال نمایند.

شایان ذکر است کتابهای ارسالی باید خلاصه انگلیسی داشته باشند و این کتابها در نهایت باز پس فرستاده نخواهند شد.