حضور مدیر آموزش شرکت تامسون رویترز (ISI) در مرکز منطقه‌ای شیراز

 

رئیس اداره همکاری های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در گفتگو با لیزنا با اعلام این خبر افزود: در این برنامه که با حضور دکتر گیوم ریوال، مدیر آموزش؛ دکتر وندلند، مدیر خاور میانه؛ شرکت تامسون رویترز، مهندس صنیعی و مهندس محمودی صورت گرفت، ابتدا طی نشستی با رئیس و معاونین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، راهکارهای گسترش همکاری های ISC و مرکز منطقه ای با نظام استنادی ISI  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نجمه حمیدی فرد گفت: در این جلسه  دکتر ریوال و دکتر وندلند ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه علمی ایران در منطقه، پیشنهاد مرجعیت  ISC به عنوان نماینده ISI در میان کشورهای منطقه و جهان اسلام را در رابطه با دو زیر سیستم ResearchIDو InCiteمطرح نمودند که پس از  بررسی این پیشنهاد ، توافقاتی در این خصوص صورت گرفت.

وی بیان کرد: در ادامه این برنامه کارگاهی تخصصی با محورهای موضوعی آشنایی با ابزارهای جدید ارزیابی، مقایسه و مدیریت فعالیت های پژوهشی  و همچنین امکانات محیط عملیاتی جدید Web of Knowledge(ویرایش پنجم) و با حضور بیش از 70 نفر از معاونان، روسای دانشکده ها و اعضای هیات علمی دانشگاههای شیراز: پیام نور، علوم پزشکی شیراز، آزاد اسلامی و صنعتی شیراز برگزار شد.

رئیس اداره همکاری های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی، ابتدا دکتر جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم وفناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، روند شکل گیری و  دستاوردهای علمی و بین المللی مرکز و پایگاه در زمینه ارائه خدمات اطلاع رسانی را تشریح نمود.

در ادامه  دکتر ریوال ضمن معرفی ویرایش پنجم WOK ، امکانات دو زیر سیستم ResearchID و InCite  را تبیین کرد و از این امکانات به عنوان دستاوردهای ارزشمند اخیر ISI یاد کرد. سپس علی گزنی، سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری ISC ، زیرسیستم های مختلف پایگاه استنادی علوم جهان اسلام را  معرفی کرد.

در ادامه حضار و سخنرانان  به  گفتگو در خصوص سوالات طرح شده پرداخته و در پایان، شرکت کنندگان ضمن مفید ارزیابی کردن این کارگاه، خواستار برپایی جلسات مشابه در حوزه های مختلف اطلاع رسانی و علم سنجی گردیدند.