انجمن کتابداری و اطلاع رسانی در باغ کتاب

 

به گزارش لیزنا، روز شنبه سوم اردیبهشت 1390 نخستین نشست مشترک اعضای انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران به دعوت  علی اکبر اشعری، مشاور مالی پروژه باغ کتاب، در دفتر ایشان برگزار شد.

دکتر سعید رضایی شریف آبادی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، و دکتر عبدالحسین فرج پهلو، دکتر محسن حاجی زین العابدینی، امیررضا اصنافی، سید کاظم حافظیان رضوی، از طرف هیات مدیره انجمن و مهندس حبیبی فهیم نیز از طرف دفتر مشاور عالی باغ کتاب حضور داشتند.

در آغاز جلسه علی  اکبر اشعری گزارش مبسوطی درباره پروژه ملی باغ کتاب برای حاضرین ارائه کرد. ایشان در گزارش خود به وسعت 110000 متری باغ کتاب و تاسیسات و بناء 25000 متری آن اشاره داشت و افزود: این باغ در تپه های عباس آباد تهران، در کنار ساختمانهای کتابخانه ملی ایران، باغ موزه دفاع مقدس، فرهنگستان های جمهوری اسلامی ایران و دیگر تاسیسات فرهنگی قرار دارد.

وی ادامه داد: بناها و تاسیسات شامل 16 تالار برای انواع نمایشگاه های محمل های اطلاعاتی، تالار همایشها به ظرفیت 800 نفر و مجهز به تمام امکانات الکترونیکی، فروشگاههای مجازی کتاب، می باشد. همچنین امکانات رفت و آمد روان در محوطه باغ از جمله تراموا، مونو ریل، تله کابین و درشکه و کالسکه و فضاهای مفرح فراهم خواهد شد.

اشعری در ادامه بیانات خود به برنامه ریزی گسترده برای فعالیت های باغ کتاب از جمله کارگاههای آموزشی برای ارتقاء دانش اهالی کتاب و نشر (از تولید محتوا تا تولید کتاب) و توزیع با روشهای گوناگون. برگزاری نمایشگاههای دائمی کتاب های داخلی و خارجی. ایستگاه های رادیویی و تلوزیونی و ده ها برنامه دیگر اشاره کرد.

همچنین ایشان به بهره گیری از کتابداران مرجع آشنا به منابع و ماخذ در زمینه های مختلف موضوعی تاکید داشت.

پس از آن دکتر رضایی ضمن تشکر از دعوت ایشان از انجمن، نظراتی را درباره آینده ارائه کرد و در پی آن دیگر اعضای حاضر در جلسه مطالب و پیشنهاداتی ارائه نمودند و آمادگی انجمن را برای هرگونه همکاری اعلام داشتند.

این جلسه در ساعت 15 پایان یافت.