مستند نمایشگاه کتاب تهران برای اولین بار ساخته می‌شود

به گزارش لیزنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، منصور فروزش، کارگردان این مستند گفت: در این مجموعه سعی شده کار از ساختار گزارشی جدا شود و شکلی روایی داشته باشد.

فروزش با بیان این که این مستند اولین مستندی است که در طول برگزاری 24 دوره نمایشگاه کتاب ساخته می‌شود،‏ تصریح کرد: این مستند با محورهای مخاطب، حوزه بین‌الملل و حوزه چاپ و نشر کلید خورده است. به گفته او افراد سرشناسی مانند محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در این مستند حضور دارند.

فروزش با اشاره به جایگاه ویژه نمایشگاه در عرصه بین‌الملل بر ضرورت معرفی این رخداد فرهنگی به زبان تصویر تاکید و نسبت به ساخت مستندهای روایی از این دست به زبان‌های مختلف برای آشنایی دیگر کشورها اظهار امیدواری کرد.

به گفته کارگردان، ضبط این مستند که یک روز پیش از آغاز فعالیت نمایشگاه کلید خورده با پایان نمایشگاه به اتمام می‌رسد.مستند بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و به سفارش خانه کتاب ساخته مي‌شود.

منصور فروزش کارگردان این مجموعه تاکنون حضور در بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر، کارگردانی قسمت‌هایی از مستندهای تلویزیونی مانند مسافران خورشید، مجموعه به سوی جنوب و... را در کارنامه خود دارد.

او همچنین با فیلم‌های داستانی متعددی در جشنواره‌های بین‌المللی حضور داشته است. این مجموعه به تهیه کنندگی علیرضا سلطانی و تدوین محمد امین فروزش یک ماه پس از پایان نمایشگاه کتاب به خانه کتاب تحویل می‌شود. فرزین طاهری مدیر تولید و هماهنگی این کار را به عهده دارد.