صدور فیپا توسط سایر افراد به جز کتابخانه ملی غیرقانونی است

به گزارش لیزنا اداره کل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در اطلاعیه ی به ناشران اعلام داشت که گروه فیپای این کتابخانه هیچ گونه نماینده در کشور ندارد و اطلاعات فیپاهای جعلی و غیرقانونی صادر شده وارد کتابشناسی ملی نخواهد شد و این اقدام تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

 

"قابل توجه ناشران محترم

اداره کل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اعلام می‌دارد که گروه فیپای کتابخانه ملی هیچ نماینده ای در سایر نقاط کشور ندارد و صدور فيپا تنها توسط كتابخانه ملي ايران و بطور رايگان انجام مي‌شود. لذا هرگونه فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی که تحت عنوان نمایندگان فیپا در شهرستانها اقدام به صدورفیپا با دریافت وجه از ناشران می‌نمایند، مورد تایید این اداره کل نیست و این اقدام آنها غیرقانونی و قابل پیگیری است.
بديهي است اطلاعات فيپاهاي جعلي و غيرقانوني صادر شده، هيچگاه در كتابشناسي ملي ايران وارد نمي شود و قابليت جستجو نخواهد داشت.

در ادامه لازم به توضیح است که در حال حاضر بالغ بر ۴۷۴۹ ناشر با دریافت رمز عبور و شناسه کاربری به عضویت سامانه فیپای الکترونیکی درآمده‌اند که درخواست فیپای خود را به صورت اینترنتی، بدون واسطه و مستقیماً به گروه فیپا ارسال می‌نمایند. همچنین ضروری است ناشرانی که هم اکنون عضو فیپای الکترونیکی کتابخانه ملی نیستند، از طریق تماس با شماره تلفنهای 81623103، 81623078 و81623119 یا ارسال درخواست به آدرس FIPA@nlai.ir ، نسبت به دریافت شناسه کاربری و رمز عبور خود در سامانه فیپای الکترونیکی، اقدام نمایند.

با سپاس
اداره کل پردازش و سازماندهی
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ايران "