استفاده از عنوان «دانشجوي مازاد» به جای «دانشجوي پولي»

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، ابوالفضل حسني مديركل دفتر گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در چهل و يكمين همايش معاونان آموزشي دانشگاه‌هاي كشور كه در بابلسر برگزار شد، گفت: منظور از تهيه طرح آمايش آموزش عالي اين است كه هر چه سريع‌تر به سوي تحصيلات تكميلي حركت كنيم و در اين خصوص از رؤساي دانشگاه‌هاي كشور درخواست كرديم تا نيازهاي مقاطع كارشناسي‌ارشد و دكتري را در دانشگاه‌هاي خود افزايش دهند.

وي افزود: در خصوص افزايش دوره‌هاي مجازي دانشگاه‌ها به دانشگاه پيام‌نور مجوزهايي اعطا شده است كه 1200 دانشجو مي‌توانند در اين دانشگاه در رشته‌هاي مجازي ثبت‌نام كنند.

مدير كل دفتر گسترش آموزش عالي وزارت علوم خاطرنشان كرد: در خصوص دانشجويان مقاطع دكتري، جذب مازاد بر ظرفيت اين دست از دانشجويان مورد بررسي قرار گرفته است و به دليل اينكه بر روي نام دانشجوي پولي حساسيت وجود دارد، نام اين طرح را دانشجويان مازاد بر ظرفيت گذاشتيم و از شيوه‌نامه‌هاي دانشگاه‌هايي مانند تهران استفاده خواهيم برد.

حسني در ادامه تصريح كرد: با توجه به طرح آمايش آموزش عالي كشور، معاونان آموزشي دانشگاه‌ها بايد درخواست جذب اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌ها را در دستور كار خود قرار دهند.

وي با اشاره به اينكه گسترش آموزش عالي بايد براساس نيازهاي جامعه باشد، بيان داشت: رشته‌هاي تحصيلي بايد با حجم فعاليت‌هاي استاني و شهرستان‌ها منطبق باشد.