کنکورهای دولتی و آزاد تجمیع شود

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، محمدحسین سرورالدین در ارتباط با تجمیع سازمان سنجش با سایر مراکز آزمون گفت: اگر پیش از این مطرح شده بود که سازمان سنجش آموزش کشور با مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ادغام می شود تاکید می کنم به این صورت اصلاً نبوده است.

وی افزود: سازمان سنجش در هر آزمون از داوطلبان نظرسنجی هم می کند. این سوالات کار روزمره من و معاونان سازمان است و به این شکل نبوده که حتماً برای این موضوع هم سوال طرح کنیم. از میان 12 سوالی که از داوطلبان نظرسنجی شده است یکی این بود که آیا وضع فعلی باشد بهتر است یا اینکه تمام آزمونها زیر نظر سازمان سنجش باشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: این سوال را پرسیدیم تا راجع به این مسئله هم اطلاعاتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: هر چند هنوز گزارش کامل این نظرسنجی به دست من نرسیده است اما می توانم از همین الان جواب را به شما بگویم و از طرف داوطلبان اعلام کنم که جواب مثبت است و بیشتر داوطلبان بر تجمیع نظر دارند.

سرورالدین با بیان اینکه فعلاً برای تجمیع برنامه ای نیست و این روال ادامه خواهد داشت اظهار داشت: تجمیع بهتر است به این دلیل که داوطلب تنها یک بار امتحان می دهد نه اینکه یک بار در دانشگاه آزاد امتحان دهد، یک بار در سازمان سنجش. درست مثل کنکور دکتری که آن را تجمیع کردیم و داوطلب تنها یک بار امتحان می دهد و در همان رشته ای که مدنظرش است پذیرفته می شود و البته این آزمون را به سیستم قبلی ترجیح می دهد.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه اگر من داوطلب بودم می گفتم آزمونها تجمیع شوند برای داوطلب بهتر است گفت: اما اینکه این تجمیع برای سایر موارد هم خوب باشد، مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز سنجش آموزش پزشکی نظرشان کاملاً منفی است. البته ما هم در سازمان سنجش آنقدر کار داریم که دیگر دنبال کار جدید نمی گردیم.

وی در ارتباط با تعداد کنکورهایی که در سال از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود گفت: بیش از 150 آزمون در سال از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود که ما نسبت به تعدادی از آنها که غیر آکادمیک هستند، موظف نیستیم. مثل آزمونهایی که برای استخدام و کانون وکلا برگزار می شود.

سرورالدین ادامه داد: ولی در قبال تعداد زیادی از این آزمونها مثل پیام نور، علمی کاربردی و فنی حرفه ای که قرار است از طریق آن ادامه تحصیل صورت گیرد، سازمان سنجش آموزش کشور موظف است که کنکور برگزار کند. تنها دانشگاه آزاد اسلامی است که با مجوز، آزمونهای خود را به جداگانه برگزار می کند.