راه اندازی دبيرخانه دايمي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با حضور اعضاء و رئیس شورا و مدیران کمیته‌های بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، نقاط ضعف و قوت و عملکرد بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مورد ارزیابی قرار گرفت.

دری در این جلسه با تأکید بر اینکه اولین قدم برای نمایشگاه بیست و پنجم باید رفع کاستی‌های نمایشگاه قبل باشد، گفت: اگرچه همه ساله با بهره‌گیری از تجربه‌های قبلی نمایشگاه موفق‌تر برگزار می‌شود، اما رفع کاستی‌ها و ضعف‌های موجود می‌تواند در بهبود روند برگزاری مؤثر واقع شود.

بنابراین گزارش در این جلسه مدیران کمیته‌های نمایشگاه نیز با ارائه گزارش از برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته از دستاوردهای نمایشگاه سخن گفتند.

دری بر ضرورت داشتن به دبیرخانه دائمی نمایشگاه تأکید کرد و گفت: قطعاً مؤسسه مجری، نسبت به انجام برنامه‌های نمایشگاه در طول سال اقدام می‌کند، اما برای منسجم‌تر شدن و فعال بودن نمایشگاه در طول سال نیازمند یک دبیرخانه در طول سال هستیم.
همچنین مقرر شد در این دبیرخانه با ایجاد جدول زمان‌بندی از فهرست برنامه‌های نمایشگاه و مهندسی شدن برنامه‌های اجرایی، مراحل انجام فعالیت‌های نمایشگاهی به‌صورت دقیق و مشخص صورت گیرد.

دری همچنین از معرفی اعضای شورای سیاستگذاری و مدیران کمیته‌های بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد که به‌زودی با تغییر و ترمیم شورا، اعضای شورای سیاستگذاری معرفی خواهند شد.

در این جلسه معاون فرهنگی وزارت ارشاد خواستار حضور تشکل‌های همکار و چهره‌های فرهنگی در جلسات شورای سیاستگذار شد و اضافه کرد: قطعاً حضور چهره‌های فرهنگی یا تشکل‌های حوزه نشر می‌تواند در برنامه‌ریزی مؤثر باشد.

انتشار کتاب بیست و چهار با محوریت دستاوردهای نمایشگاه و گزارش آماری تفصیلی و تحلیلی و تجلیل از نمایشگاه بیست و چهار از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جلسات شورای سیاستگذاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هر هفته یک بار برگزار می‌شود.