اينترنت پاك با ایجاد مجتمع‌هاي ديجيتالي گسترش می‌یابد

به گزارش لیزنا به نقل از ایسنا، سيدمحمد حسيني در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اين مجتمعها با همكاري و هماهنگي معاونت علمي رياست جمهوري براي راه‌اندازي شبكه‌هاي علمي و فرهنگي در تمامي استانهاي كشور در حال راه اندازي است كه بدون ترديد در آينده آثار و ثمرات بسيار وسيعي را در پي خواهد داشت.

او افزود: تاكنون اين مجتمعهاي ديجيتالي در چهار استان كشور ايجاد شده كه آذربايجان شرقي نيز جزو پيشگامان اين عرصه است و ما تلاش داريم تا در تمامي شهرستانهاي مختلف در استانها، اين امكانات با شرايط مناسب در دسترس عموم قرار بگيرد.

حسيني، توليد نرم افزارهاي مختلف داخلي و همچنين بازي‌هاي يارانه‌اي با متدهاي ملي و اسلامي را از محورهاي اصلي و مهم خانه‌هاي ديجيتال در سطح كشور بيان كرد و افزود: استفاده از اين خانه‌ها و مجتمع‌هاي ديجيتالي مي تواند در بارورسازي خلاقيتها و استعدادهاي جوانان ايراني مثمر ثمر باشد.

او استقبال از مجتمع‌هاي ديجيتالي توسط مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان را بسيار خوب توصيف كرد و گفت: انتظار مي‌رود با توسعه و تقويت اين مراكز، روز به روز بر تعداد مراجعه كنندگان و بهره برداران اين مجتمع‌ها افزوده شود.

حسيني، توجه به توليدات مطابق با فرهنگ ديني و ملي را از جمله اولويت‌هاي كاري مجتمع‌هاي ديجيتال در كشور خواند و اضافه كرد: ايران اسلامي داراي منابع بسيار عظيم فرهنگي، تاريخي، سياسي و اجتماعي است كه استفاده از اين ظرفيتها مي‌تواند در رونق بخشي اين مراكز موثر باشد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآورشد: در همين رابطه تلاش داريم تا توليدات ديجيتالي خود را به كشورهاي مختلف صادر كنيم كه با توجه به سرمايه گذاري مناسب دولت در اين زمينه، اين ايده قابل تحقق بوده و دور از دسترس نيست.