کتابخانه سیار روستایی کانون در مرزهای ایران و ترکمنستان

 

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کانون، سیدعلی ارکانی‌فرد مدیر کانون این استان از ادامه‌ی‌ تکمیل و راه اندازی پروژه‌های کانون در خراسان‌ شمالی طی سال 1390 خبر داد و افزود: دو دستگاه مینی‌بوس به تازگی خریداری شده است که یکی از آن‌ها به عنوان کتابخانه‌ی سیار مرزی فعالیت خود را حداکثر تا یک ماه دیگر آغاز می‌کند و کتابخانه سیار دیگر نیز با جذب نیروی جدید در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته‌ی وی پنج کتابخانه ثابت کانون نیز در این استان شمال شرقی کشور در دست ساخت است و پروژه‌ی احداث آن‌ها اکنون از 50 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
ارکانی‌فرد اظهار امیدواری کرد: این 5 مرکز شامل یک مجتمع بزرگ در بجنورد و 4 مرکز دیگر در شهرهای فاروج، آشخانه، جاجرم و گرمه تا پایان سال 90 آماده بهره‌برداری شود و سال آینده شاهد باز شدن درِ این مراکز بر روی کودکان و نوجوانان باشیم.

مجتمع بزرگ کانون در بجنورد با زیر بنای 1800 متر مربع دارای امکاناتی مانند یک سالن سینما، سالن کتابخانه کودک ونوجوان و کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی است.

مدیر کانون استان خراسان شمالی در ادامه با بیان این که کانون در این استان دارای تنها 3 مرکز در شهرهای بجنورد، اسفراین، و شیروان است یادآور شد: این مراکز قدیمی در زمانی ساخته شده است که این شهرها دارای جمعیت کمی بودند ولی در حال حاضر نیاز به راه‌اندازی مراکز دیگری برای کودکان و نوجوانان در استان به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به این که سه مرکز فعلی کانون دارای 6 هزار عضو ثابت است توضیح داد که کانون تلاش می‌کند در هریک از شهرهای استان‌ یک مرکز و در شهرهای بزرگ دست کم دو مرکز دایر کند و در صورت فراهم شدن شرایط، به دنبال ساخت مراکز دیگری در بخش‌های بزرگ برخی از شهرستان‌ها نیز هستیم.

مدیر کانون استان خراسان شمالی در همین حال از آمادگی مراکز کانون برای استقبال از فصل تابستان نیز سخن گفت و افزود: سه مرکز کانون تلاش خواهند کرد با نگاهی ویژه برنامه‌هایی را اجرا کنند که در مجموع باعث شکوفایی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های کودکان و نوجوانان و تقویت اعتماد به نفس در آن‌ها شود.

ارکانی فرد با تاکید بر این که کانون فضایی امن برای رشد و پرورش استعدادهای بچه‌ها است به خانواده‌ها توصیه کرد که فرزندانشان را با اعتماد کامل به کانون بفرستند و ما با آغوش باز پذیرای آن‌ها هستیم و بستر مناسبی را برای پربار کردن اوقات فراغت آن‌ها در فصل تابستان فراهم خواهیم کرد.

وی همچنین از برگراری کارگروه‌های ویژه و تخصصی جشنواره‌ی بازی‌ها در استان به عنوان بخشی از جشنواره سراسری یک هفته با کانون خبر داد.

مدیر کانون استان خراسان‌ شمالی در پایان یادآور شد: با وجود گذشتن نزدیک به 4 سال از راه‌اندازی دفتر کانون در استان توانستیم با همت مسئولان استانی و مسئولان و مربیان کانون همچنین همراهی خانواده‌ها شرایط مناسبی را برای توسعه‌‌ی فعالیت‌های فرهنگی، هنری کانون در استان فراهم کنیم.