کد خبر: 46463
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 مهر 1401 - 15:07

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شد

منبع : لیزنا
تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جلسه شورای معاونین برگزار شد.
تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شد

به گزارش لیزنا، تکریم عباس نعمتی، سرپرست اداره‌کل امور استان‌ها و معارفه محمدعلی میرزایی مدیرکل، با حضور مهدی رمضانی دبیرکل، سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، محمد احمدوند، معاون اداری و مالی، محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی، هادی آشتیانی مشاور اجرایی و امور حوزه دبیرکل، زهرا جعفری، مشاور رسانه‌ای دبیرکل، سیدحسن سیدابراهیم، مشاور دبیرکل در امور مجلس، حسین حاجی ابراهیمی، مدیرکل دفتر مرکزی حراست، هادی امیری، مدیرکل امور عمرانی، محمدمهدی زرافشان سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، علیرضا زندوکیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و مرضیه خالویی، دبیر شورای معاونین و مدیران در جلسه شورای معاونین برگزار شد.

در این نشست مهدی رمضانی دبیرکل نهاد طی سخنانی با تقدیر از زحمات و خدمات ارزنده عباس نعمتی در دوران سرپرستی اداره‌کل امور استان ها گفت: آقای نعمتی مسئولیتی که بر عهده داشت را به خوبی به انجام رساند و مسلماً در ادامه از ظرفیت و توانمندی او در نهاد استفاده خواهد شد.

دبیرکل نهاد افزود: آقای میرزایی را از سال ۱۳۸۱ می‌شناسم. هم در این حوزه توانمند است، هم شناخت خوبی از وضعیت کار دارد و هم دارای ارتباطات تأثیرگذاری در این حوزه است. امیدواریم که با حضور ایشان گسترش ارتباطات حوزه کتابخانه‌های عمومی هم به لحاظ سیاسی در ارتباط با استانداران، فرمانداران و دیگر مدیران استان اتفاق بیفتد و هم فضای انسجام و راهبری خوبی شکل بگیرد. او دارای سابقه فرهنگی متعددی در آموزش و پروش و سازمان ملی جوانان است که امیدواریم با این سابقه و ارتباطات خوب منشأ اثر باشد.

رمضانی در ادامه با اشاره به اهمیت اداره‌کل امور استان‌ها تصریح کرد: نگاهم به امور استان ها به عنوان جایگاه هماهنگ‌کننده است. البته معاونت‌های تخصصی نظارت خودشان را خواهند داشت، اما امور استان‌ها کارکرد نظارتی، هماهنگ‌کننده و پی‌گیری‌کننده امور استان ها است.

وی ادامه داد: البته سازوکار نظارت بر ایجاد هماهنگی رؤسای شهرستان‌ها از جمله وظایف اداره‌کل امور استان‌ها خواهد بود که عملاً حیطه‌ای وسیع و کاری بزرگ در نهاد است. به تجربه دریافته‌ایم یکی از عوامل تأثیرگذار در ایجاد رضایت و همچنین عدم رضایت کاربران و کارکنان در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رؤسای شهرستان‌ها هستند.

وی در انتها به تقویت سفرهای استانی و نحوه نظارت بر عملکرد استان‌ها پرداخت و خواستار ایجاد سازوکاری در خصوص سفرهای استانی مدیران نهاد شد.

عباس نعمتی سرپرست پیشین اداره‌کل امور استان‌ها نیز در این نشست گفت: در دوره‌ای که به سرپرستی اداره‌کل امور استان ها منصوب شدم، تلاش بر این بود تا تکلیف برخی انتصابات و سرپرستی‌های مدیران‌کل استانی را مشخص کنیم، که الحمدلله با همه مشکلات و موانعی که موجود بود به سرانجام رسید.

وی افزود: همچنین همایش مدیران‌کل استانی پس از چند سال الحمدلله با همراهی همکاران به خوبی برگزار شد که رضایتمندی مدیران استانی را نیز در بر داشت. علاوه بر این بحث تفویض اختیارات به استان‌ها بود که در شورای معاونان جمع‌بندی شد و به سرانجام رسید.

نعمتی در ادامه ضمن تشکر از از اعتماد دبیرکل نهاد در دوره سرپرستی اداره‌کل امور استان‌ها، انتصاب محمدعلی میرزایی را در این اداره‌کل انتصابی شایسته و به جا برشمرد و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه نشست محمدعلی میرزایی نیز ضمن برشمردن برخی نکات حائز اهمیت در این اداره‌کل، با تشکر از اعتماد دبیرکل نهاد ابراز امیدواری کرد بتواند مسیری که در حوزه امور استان‌های نهاد آغاز شده را با موفقیت طی کند.

در پایان این نشست ضمن اهدای لوح تقدیر عباس نعمتی، حکم محمدعلی میرزایی به عنوان مدیرکل امور استان‌های نهاد به وی تقدیم شد.