دانشگاه‌های کره شمالی تعطیل شد تا همه کار کنند!

به گزارش لیزنا به نقل از خبرآنلاین، تلگراف در گزارشی نوشت: به این ترتیب تمامی دانشجویان برای بازسازی بخش های مختلف صنعت و کشاورزی به کار گرفته می شوند. دولت پیونگ یانگ به مردم اعلام کرده کشور باید به هدف اصلی اش که همانا تشکیل کشوری قدرتمند و مرفه در سال 2012 است برسد تا به این ترتیب سالگرد صدمین سال تولد کیم ایل سونگ اولین رهبر کشور هر چه باشکوه تر برگزار شود.

کیم یونگ ایل در ماه فوریه 2012 هفتاد ساله می شود و امیدوار است بتواند در این سال قدرت را به پسرش کیم یونگ اون منتقل کند. گزارشها در کره جنوبی حاکی است کلاسهای دانشگاه تا ماه آوریل سال آینده تعطیل اعلام شده و تنها کسانی که درترم آخر تحصیل هستند امکان درس خواندن خواهند داشت.

بنا به این گزارش بخشی از دانشجویان در مناطق طوفان زده برای بازسازی به کار گرفته خواهند شد. اما برخی از منابع مطلع در ژاپن هم از تلاش دولت کره شمالی برای ممانعت از رسیدن موج انقلاب خاورمیانه و شمال افریقا به این کشور خبر داده اند و دولت کره شمالی تصور می کند تنها دانشگاه های این کشور پتانسیل انجام چنین حرکتی را دارند.

کره شمالی در ماه های اخیر تجهیزات سرکوب شورشهای خیابانی از جمله گاز اشک آور و باتوم از چین خریداری کرده و حضور نیروهای پلیس در تمامی مراکز مهم پایتخت بیشتر شده است .