طراحی نظام جديد نمايه استنادی کتاب توسط تامسون رويترز

دکتر جعفر مهراد، سرپرست پايگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) در گفتگو با لیزنا، از نظام جديدی که توسط تامسون رويترز طراحی شده خبر داد و گفت: اين نظام جديد «نمايه استنادی کتاب» نام دارد و پژوهشگران با استفاده از اين نظام مي توانند تصوير کاملتری از آثار منتشر شده در رشته تحقيقاتی خود را به دست آورند.

دکتر مهراد افزود: پژوهشگران با استفاده از اين نظام می توانند به سرعت و به آسانی به مرتبط ترين کتاب هايی که در حوزه تحقيقاتی محقق مورد نظر منتشر شده است دسترسی پيدا کند . نمايه استنادی کتاب بيش از 30 هزار کتاب را که سال انتشار اين آثار به  2005 ميلادی می رسد تحت پوشش دارد.

به گفته دکتر مهراد در اين نظام، جستجوی ارجاعاتی که مورد استفاده قرار و همچنين برقراری پيوندها از کتاب و يا از فصول کتاب به متن کامل امکان پذير می باشد.

سرپرست پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در ادامه افزود:  پايگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) نيز ارائه نظام استنادی کتاب ها را در دستور کار خود قرار داده و به زودی خبرهای مهمتری در اين حوزه به جامعه علمی ارائه خواهد شد .

دکتر مهراد تصريح کرد: از آنجا که درصد بيشتری از استنادها در حوزه علوم انسانی و رشته های وابسته، به کتاب می باشد، از اين رو طراحی اين نظام برای دانشمندان علوم انسانی بيش از پيش اهميت دارد. اجرای اين نظام، موفقيت بيش از پيش دانشمندان علوم انسانی را از نظر تاليف و استناد تضمين خواهد کرد.