جلد دوم کتاب «توليد علم ايران» منتشر شد

 

نجمه حميدی فرد، رييس اداره همکاری های علمی بين المللی پايگاه استنادی علوم جهان اسلام با اعلام این خبر به لیزنا افزود : جلد اول اين کتاب با عنوان «کتاب علم ايران سال 1384- 1382»، در سال 1387 انتشار يافته است .

به گفته وی داده های کتاب توليد علم ايران از زير سيستم پايگاه استنادی علوم که يکی از پايگاه های ISC است استخراج شده است و تهيه کنندگان اين کتاب دکتر جعفر مهراد و رويا مقصودی هستند.

حميدی فرد ادامه داد : در دوره زمانی مورد مطالعه ، پايگاه استنادی علوم 104000 رکورد از مقاله های علمی نشريات کشور را ثبت کرده است . مجموعه رکورد ها منحصر به 725 نشريه ای می باشد که توسط وزارت علوم ، تحقيقات و فناوری و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی معتبر شناخته شده است .

وی افزود : نشان دادن سهم توليد علم به زبان فارسی در نشريات معتبر، ايجاد بستر مناسب برای راهبری علم در سطح ملی، نماياندن تاثيرگزارترين نشريات معتبر فارسی، نشان دادن پر تاليف ترین نويسندگان ايرانی، نماياندن معتبرترين ناشران، تعيين ميزان مشارکت نويسندگان در نگارش مقالات علمی و اهداف ديگر از جمله اهداف موردنظر در تدوين اين اثر بوده است.

سرپرست اداره همکاری های علمی بين المللی یادآور شد: اين کتاب که در 443 صفحه نگارش يافته است دارای جداول و نمودارهای مختلف می باشد و وجود فهرست مطالب، فهرست جداول و فهرست نمودارها استفاده از اين اثر را آسانتر می کند.