کد خبر: 46669
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 آذر 1401 - 09:14

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

پنجمین پیشخان خدمات کتابخانه‌ای چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

منبع : لیزنا
به مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران پنجمین پیشخان خدمات کتابخانه‌ای استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان سامان راه‌اندازی شد.
پنجمین پیشخان خدمات کتابخانه‌ای چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

به گزارش لیزنا، پنجمین پیشخان خدمات کتابخانه‌ایِ استان با عنوان «پیشخان خدمات کتابخانه‌ای رویش» در روستای چم‌چنگ از توابع شهرستان سامان، با حضور احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ حجت‌الله ریاحی، بخشدار بخش مرکزی سامان؛ حکمت‌الله محمدعلیزاده، رئیس آموزش و پرورش؛ رسول نیک‌خواه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سیدحسن موسوی، دهیار روستای چم چنگ؛ جمعی از دبیران و مدیران مدارس، دانش‌آموزان و تعدادی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی روز دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه در دهیاری  این روستا  برگزار شد. 

در این مراسم احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، ضمن تبریک هفته کتاب و تقدیر از مسئولین محلی برای همکاری برای راه‌اندازی این پیشخان گفت: با اجرای طرح پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کمتر برخوردار و همچنین تعدادی از روستاهای استان، زمینه لازم برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بهره‌مندی تعداد بیشتری از علاقه‌مندان به کتاب از خدمات این حوزه فرهنگی فراهم شود و استقبال مطلوب از این طرح موجب شده است تا توسعه آن به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها در دستور کار قرار گیرد.

وی به تعیین یک کتابخانه معین برای هر یک از این پیشخان‌ها اشاره و تصریح کرد: کتابخانه معین پیشخانِ رویش چم چنگ ، کتابخانه شهید جعفرزاده سامان است که ضمن اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، به طور متناوب نیازهای مطالعاتی مراجعین را فراهم خواهد ساخت.

در ادامه حجت‌الله ریاحی، بخشدار بخش مرکزی با بیان مطالبی با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی، ایجاد و توسعه بیشتر فضاهای کتابخوانی را مستلزم همکاری مردم و مسئولین شهرستان دانستند و اظهار امیدواری کرد که ان‌شاءالله با حمایت خیرین و همراهی مسئولین بتوانیم شاهد افتتاح کتابخانه در این روستا باشیم.

سیدحسن موسوی، دهیار روستای چم چنگ نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن تشکر از همت و همکاری اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان جهت راه اندازی پیشخان رویش، این طرح را آغاز همکاری های بیشتر در زمینه ایجاد و راه اندازی کتابخانه نهادی در سطح روستای چم چنگ دانستند. 

شعر خوانی یکی از شاعران محلی، اجرای سرود توسط دانش آموزان ابتدایی یکی از مدارس روستا ، برگزاری مسابقه  و شاهنامه خوانی از برنامه های دیگر این مراسم بود. 
گفتنی است روستای چم چنگ از توابع بخش مرکزی شهرستان سامان و در فاصله ۳۷ کیلومتری از مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.