استقبال از گوگل پلاس کاهش یافت

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، گوگل مدعي شده بود در سه هفته اخير حدو 20 ميليون نفر كاربر گوگل پلاس شده اند، اما بعد از استقبال اوليه، استقبال از اين سرويس گوگل كاهش يافته و به نظر نمي رسد گوگل در اين زمينه بتواند موفقيت چنداني كسب كند.

بررسي هاي آماري موسسه Experian Hitwise نشان مي دهد كه در روزهاي اخير ترافيك بازديدكنندگان گوگل پلاس بيش از 3 درصد كاهش يافته است . در كنار كاهش تعداد بازديدكنندگان مدت زماني كه كاربران در اين شبكه اجتماعي صرف مي كنند هم كمتر شده است.

در حالي كه دو هفته قبل 1.86 ميليون نفر از امريكا وارد اين سرويس شده و از آن بازديد كرده بودند اين رقم در هفته گذشته به 1.79 ميليون نفر كاهش يافته است. مدت زمان حضور در اين سرويس شبكه هاي هم از رقم 5 دقيقه و 50 ثانيه به رقم 5 دقيقه و 15 ثانيه كاهش يافته است.

با توجه به اعمال محدوديت گوگل در زمينه ثبت نام در اين سايت، حذف شناسه هاي كاربري با نام مستعار و سابقه بد اين شركت در حفاظت از اطلاعات شخصي كاربران به نظر نمي رسد گوگل پلاس به تجربه موفقي براي گوگل مبدل شود.
گوگل قبلا سرويس مشابهي به نام گوگل ويو را هم راه اندازي كرده بود كه چندان مورد توجه قرار نگرفت. كارشناسان مي گويند با توجه به حضور ديرهنگام گوگل در بازار شبكه هاي اجتماعي اين شركت شانس زيادي براي موفقيت ندارد.