محبوب‌ترين سيستم‌هاي عامل تلفن هوشمند

 

به گزارش لیزنا به نقل از ايسنا، تلفن‌هاي هوشمند كما بيش جاي خود را در عرصه ارتباطات پيدا مي‌كنند و به دنبال آن انتظار مي‌رود سيستم عامل اندرويد نيز 45 درصد از بازار اين تلفن‌ها را تا سال 2016، به خود اختصاص دهد.

خوشبختانه سيستم عامل گوگل تا به حال توانسته با استقبال خوبي در بازار تلفن هوشمند رو به رو شده و تنها در سال گذشته تعداد كاربران آن 71 درصد افزايش داشته است و ABI نيز در گزارش خود آورده است كه اين رشد همچنان ادامه خواهد داشت.

يكي تحليلگران ارشد اين شركت نيز در اين باره گفته بود اندرويد گوگل و سيستم عامل بادا متعلق به سامسونگ و هم‌چنين بلك‌بري داراي اين شانس بزرگ هستند كه پس از حذف سيستم عامل سيمبين خلاء ايجاد شده را پر كنند.

نوكيا از دو تلفن هوشمند جديد خود رونمايي كرد كه داراي نسخه به روز شده سيستم عامل سيمبين هستند كه يكي از اين تلفن‌هاي هوشمند E6 نام دارد و براي كاربران شاغل و با يك صفحه كليد Qwerty عرضه مي‌شود.

تلفن هوشمند ديگر X7 نام دارد كه با يك صفحه نمايش چهار اينچي طراحي شده و بيش‌تر براي سرگرم كردن كاربران عرضه مي‌شود و انتظار مي‌رود هر دو گوشي در سه ماه دوم 2011 عرضه شود.

اين دو محصول كه داراي نسخه به‌روز شده سيستم عامل سيمبين به نام "سيمبين آنا" هستند با نسخه طراحي آيكون‌ها متفاوت شده ويژگي‌هاي جديدتري نيز اضافه شده است.

شركت تحقيقاتي گارتنر، سيستم عامل اندرويد 36 درصد از بازار سيستم عامل تلفن‌هاي هوشمند را به خود اختصاص داده است.

نوكيا نيز وعده داده است كه نخستين تلفن هوشمند خود را كه داراي سيستم عامل ويندوز فون 7 است، تا پايان سال 2011 عرضه مي‌كند.

اما روزنامه كامرشال تايمز تايوان مي گويد يكي از شركت‌هاي فن‌آوري تايواني در ساخت تلفن‌هاي هوشمند داراي سيستم عامل ويندوز فون 7 نوكيا با اين شركت همكاري مي‌كند.

سوني اريكسون نخستين تلفن هوشمند سري واكمن خود را كه داراي سيستم عامل اندرويد است وارد بازار مي‌كند.

تلفن هوشمند W8 به دنبال تلفن‌هاي ديگر سري واكمن مانند SE WE15، SE W580، SE W810 از سوي سوني اريكسون عرضه مي‌شود و داراي سيستم عامل اندرويد 2.1 ايكلير است.

اين محصول جديد سوني اريكسون به كاربران اجازه مي‌دهد تا به‌طور مستقيم به ليست آهنگ‌ها دسترسي داشته باشند و يكي از امكانات منحصربه فرد آن توانايي پخش 23 ساعت موزيك و از ديگر امكانات مي‌توان به يك صفحه نمايش لمسي 3 اينچي با وضوح تصوير 480 در 320، يك دوربين 3.2 مگاپيكسلي، راديو FM، يك رم 128 مگابايتي و هدست استريو MH410 است.