آغاز به کار دانشگاه‌ها دو هفته زودتر از سالهای گذشته

به گزارش لیزنا به نقل از ایسنا، حسين نادري ‌منش ، معاون آموزشي وزارت ‌علوم، تحقيقات و فناوري از احتمال آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه‌ها دو هفته زودتر از سال‌هاي گذشته خبر داد.

وي با بيان اينكه درباره زمان آغاز سال تحصيلي دانشگاه‌ها و كيفي‌تر سازي ترم دوم تحصيلي مكانيزم‌هاي مختلفي مطرح شده است، اظهار كرد: با توجه به اينكه ترم دوم تحصيلي نزديك به ايام نوروز آغاز مي‌شود كلاس ‌هاي قبل از عيد عملا به صورت جدي شكل نمي‌گيرد و اين بي‌نظمي به تعطيلات بعد از عيد نيز كشيده مي‌شود بنابراين در نيمسال دوم دانشگاه‌ها سيستم از نظر آموزشي افت مي‌كند.

معاون وزير علوم با اشاره به بررسي پيشنهادها و مكانيزم‌هاي مختلف جهت اصلاح تقويم آموزشي دانشگاه و استفاده حداكثري از ترم‌هاي تحصيلي، گفت: يكي از مرغوبترين پيشنهاد‌ها اين است كه بتوانيم ترم دوم را دو هفته زودتر آغاز كنيم تا ترم دوم از اوايل بهمن آغاز شود.

وي افزود: در صورتي كه ترم دوم تحصيلي از اوايل بهمن آغاز شود دانشگاه‌ها تا آغاز تعطيلات نوروزي دو ماه وقت خواهند داشت تا كلاس‌ها را برگزار كنند كه اين موضوع از نظر آموزشي به كيفيت آموزشي و برگزاري كلاس‌ها كمك جدي خواهد كرد.

براساس تقويم آموزشي دانشگاه‌هاي پايتخت كلاس‌هاي درسي دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران، تربيت مدرس و تربيت معلم از سوم مهرماه، همچنين شروع سال تحصيلي جديد دانشگاه‌هاي شريف، علامه طباطبايي، شهيد بهشتي، علم و صنعت و خواجه نصير الدين طوسي از 26 شهريورماه و كلاس‌هاي دانشجويان دانشگاه پلي تكنيك نيز از 19 شهريور ماه آغاز مي‌شود.